بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

کراتین مو چیست ؟مزایا و معایب کراتین مو را بشناسید

کراتین مو

کراتین مو چیست ؟مزایا و معایب کراتین مو را بشناسید

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • کراتینه کردن مو و تاثیر آن بر زیبایی
  • نکات مهم قبل از انجام کراتین
  • روش های کراتینه کردن مو
  • مراحل کراتین کردن موها
  • عوارض و فواید کراتین مو چیست؟
  • مراقبت‌های پس از کراتین کردن مو
  • هزینه کراتین کردن مو چقدر است ؟
  • تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا

 

ابتدا باید بگویم برای خرید انواع لوازم آرایشی میتوانید به سایت خانومناز مراحعه کنید.

کراتینه کردن مو و تاثیر آن بر زیبایی

عوامل مختلفی برای اینکه افراد بتوانند استایلی جذاب و زیبا داشته باشند ، وجود دارد .یکی از تاثیرگذارترین آنها ، داشتن موهایی سالم و زیباست . خشکی مو ها ، وز شدن ، موخوره ،استفاده از رنگ های شیمیایی بصورت مکرر، آلودگی های مختلف محیطی ، حرارت دادن بیش از حد به آنها برای حالت دادن ، ژنتیک ،همه و همه تاثیر به سزایی در کاهش زیبایی افراد دارد .کراتینه کردن مو با ایجاد لایه‌ ای حفاظتی بر روی ساقه‌ی موها ، و جلوگیری از شکنندگی و آسیب در برابر عوامل مختلف ،ناهمواری های موجود در بافت موها را پر کرده ،باعث افزایش ضخامت موهای نازک و آسیب دیده شده و مقاومت آن ها را افزایش می دهد و به این طریق به عنوان یکی از روش های پرطرفدار برای درمان مشکلات مختلف مو ، هم درمیان خانم ها و هم درمیان آقایان شناخته شده است .

کراتین پروتئین سازنده مو است . توجه به این نکته ضروری است که درواقع کراتین باعث صاف شدن موها نمی شود . در کراتینه کردن ابتدا محصولات کراتین استفاده شده سپس عمل اتوکشی و صاف کردن موها انجام می گیرد .و محصول نهایی موهایی صاف و درخشان ، براق ، شاداب و مرتب خواهد بود .

نکات مهم قبل از انجام کراتین

قبل از انجام کراتین دانستن چند نکته مهم ،باعث می شود تصمیم گیری نهایی برای انجام این عمل راحت تر و آگاهانه صورت گیرد .

در ابتدا دانستن این نکته ضروری است که کارکرد مهم انجام این کار موجب ترمیم و احیای مو می باشد .

درواقع کراتینه کردن نوعی پروتئین درمانی است و همانطور که بارها اشاره شد ، به دلیل تاثیر چشمگیر بر درمان و ترمیم مو ، از محبوبیت بالایی برخوردار شده است .

درمان کراتینه برای موهایی که موهای وز، رنگ شده و موهای شکسته و آسیب دیده مناسب می باشد اما برای افرادی با موهای کم پشت و موهایی که تارهای نازکی دارند ، پیشنهاد می شود از بقیه روش ها برای درمان و زیبایی موهایشان استفاده کنند .این کار بیشتر مناسب افرادی است که موهای بسیار زیاد و یا بسیار فر یا وز دارند و انجام آن به افرادی که به مواد مورد استفاده در این روش حساسیت دارند هم توصیه نمیشود.

درصورتیکه فرایند کراتینه کردن موها توسط افراد متخصص و کاربلد و مواد باکیفیت انجام نشود ، موها دچار آسیب خواهند شد . لازم به ذکر است ، بهترین نوع مواد مصرفی ، موادی هستند که حاوی ماده شیمیایی فرمالین که برای سلامت مو ضرر فراوانی دارد ، نباشند .

حداقل تا مدت زمان 48 ساعت موهای کراتین شده نباید شسته شوند و حتما باید پس از انجام این کار ، از محصولات مراقبتی برای تقویت مو و حفظ اثرات کراتینه استفاده شود .

روش های کراتینه کردن مو

کراتین تراپی در سالن‌های زیبایی به دو روش احیا و برزیلی با و با اهداف خاص خود انجام می‌‎شود .
کراتین احیا برای درمان و ترمیم آسیب‌هایی که به دلایل مختلف به موها وارد شده ،بدون ازبین رفتن حالت طبیعی موها صورت میگیرد .البته که با انجام این روش ظاهر موها یکدست و مرتب تر خواهد شد اما آن‌ لختی کراتین برزیلی را نخواهد داشت .

در روش برزیلی نه تنها موها احیا و ترمیم می شود بلکه صافی و لخت شدن موها و کاهش حجم آنها را نیز به ارمغان خواهد آورد . به دلیل کم شدن حجم موها توسط این نوع کراتین ، به افرادی که موهای کم پشتی دارند توصیه می شود تا حد امکان برای ترمیم موها از روش های دیگر استفاده کنند .

مرحله اول کراتین مو

مراحل کراتین کردن موها

کراتین کردن هم در خانه و هم در سالن های زیبایی انجام می شود . مراحل انجام این تراپی در سالن ها به این شکل است که در ابتدا موهای افراد با شامپوی مخصوصی شسته و تمیز می‌شود .
بعد از خشک کردن کامل موها ، مواد کراتینه باتوجه به حجم موی هر فرد ،روی موها قرار گرفته و پس از گذشت زمان مورد نیاز ، اتوکشی پس از کراتینه صورت می گیرد تا کراتین به موها بچسبد و موها صاف می شود ‌.
در آخر ،موها مجددا شسته شده و پس از خشک کردن ،مدل مورد نظر اعمال می شود .

کراتین مو هم چنین می تواند در خانه و با استفاده از کیت های خانگی و راهنمایی های موجود در آن صورت بگیرد . باید توجه داشت که برای انجام این کار در منزل از موادی استفاده شود که ضرر کم تری دارد .توصیه می شود اگر حجم موها و موها بلند است ، این فرایند در سالن آرایشی و توسط متخصصان این حرفه انجام بشود .

در ابتدا با شامپوی مخصوص موها شسته شده و مطابق دستورالعمل اشاره شده همراه کیت ، خشک شده یا مرطوب می ماند .پس از آن ،از دست کش برای جلوگیری از برخورد مواد با پوست دست استفاده کرده و ، موها را با استفاده از ابزار هایی مثل کلیپس و شانه قسمت بندی کرده و مقدار ی از محصول به میزان مورد نیاز بصورت یکنواخت روی موها قرار می گیرد .

سپس مدتی صبر کرده تا محصول کاملا روی موها قرار بگیرد . و در آخر طبق دستور العمل موها را آب کشی کرده یا بدون شستن موها ، فقط آن را با سشوار خشک کرده و با درجه حرارت مناسبی ،با اتو مو صاف می شود .

عوارض و فواید کراتین مو چیست؟

برای خرید انواع محصولات مراقبت از مو به سایت خانومناز مراجعه فرمایید.

این روش اصلاح موها ، مزایا و معایب خاص خود را دارد .
کراتین مو باعث صاف شدن و ترمیم موهای آسیب دیده می شود و به ماندگاری طولانی تر رنگ مو کمک می کند .
از طرفی ممکن است به دلیل وجود مواد موجود در کراتین ، حساسیت ایجاد کرده و پوست را قرمز و تحریک کند .
علاوه بر این ها ، پس از انجام کراتین مو، ممکن است در استفاده از برخی محصولات با محدودیت روبه رو شده تا اثر محصول کراتینی روی موها حفظ شود.

اتو کشی مو

مراقبت‌های پس از کراتین کردن مو

همان طور که همه می دانند تنها انجام یک روش زیبایی برای افزایش جذابیت استایل و چهره کافی نیست ، بلکه این مراقبت‌های پس از آن است که موجب به دست آوردن جذابیتی مانا خواهد بود و عمر این جذاب بودن را افزایش داده و نتیجه دلخواه را به دست می دهد .

برای ماندگار شدن و حفظ شادابی، اصلاح و صافی موها پس از کراتین هم لازم است نکات مختلفی رعایت شود .

اول این که به مدت ۷۲ ساعت از شستشوی موها منع خواهید شد چرا که موها نباید خیس شود تا مواد کاملا به موها جذب شود .پس از گذشت این زمان شستن موها با استفاده از شامپوی مناسب موی هر فرد ، انجام می گردد .

پس از آب کشی موها حتما باید آن ها را خشک کرد تا حالت آن از بین نرود و خوش حالت باقی بماند. و درنهایت باید از محصولاتی که فاقد سولفات هستند استفاده شود تا ماندگاری کراتین کاهش نیابد .

برای مطالعه ی مقاله روتین مراقبت از مو برای داشتن موهای سالم روی لینک کلیک کنید.

هزینه کراتین کردن مو چقدر است ؟

هزینه کراتینه مویی که در سالن‌های زیبایی انجام می شود به عوامل مختلفی از جمله جنس مواد ، سالن انتخابی مورد نظر ،طول و حجم موها و….بستگی دارد و هرچه موها حجیم تر و بلند تر و مواد مصرفی با صرفه تر باشد ، هزینه افزایش می یابد .

تفاوت کراتین موی صافی با کراتین موی احیا

در کراتین موی برزیلی ، فرآیند صاف کردن موها با محصولات شیمیایی انجام می شود و صاف شدن موها به دلیل همین محصولات شیمیایی که در این روش مورد استفاده است ، می باشد . و بطور معمول ، ماندگاری بین ۳ تا ۶ ماه دارد .

همچنین ، فرآیند مراقبتی پس از انجام این کراتین ، شامل خودداری از برخی شامپوها و محصولات می باشد تا ماندگاری و تاثیر انجام آن کاهش نیابد .

در واقع هدف و نتیجه‌ی نهایی کراتین موی صافی، صاف شدن و نرم شدن موها ، کاهش حجم و درخشندگی ، و صرفه‌جویی در زمان برای حالت دادن و صاف کردن موها می باشد .

در کراتین موی احیا ، موها با استفاده از محصولاتی که شامل کراتین هستند و همچنین محصولات تغذیه‌ای مثل ویتامین‌ و روغن‌های طبیعی، تغذیه و تقویت شده و به دلیل استفاده از همین محصولات است که ترمیم موها در این روش شکل می گیرد .

اثرات این نوع کراتین ، معمولاً بین ۱ تا ۳ ماه باقی می ماند .و فرایند مراقبتی آن با محصولاتی که حاوی کراتین و مواد تغذیه ای است ، انجام می شود .

کراتین موی احیا باهدف بازسازی ،تقویت و بهبود موهای آسیب دیده ، افزایش حجم مو با افزایش ضخامت تار های آن ،درخشندگی و نرمی و کاهش یا جلوگیری از شکستن موها صورت می‌گیرد.

مو های کراتین شده

کلام پایانی

برای مطالعه ی انواع مقالات مراقبت و زیبایی مو و لوازم آرایش روی لینک کلیک کنید.

همان طور که گفته شد ، کراتین کردن  موها از طریق  دو روش یعنی کراتین موی صافی و کراتین موی احیا صورت می گیرد که هرکدام مزایا و معایب و اهداف خاص خود را داشته و بنابر  نیازها و تمایلات اشخاص مختلف انتخاب می شوند .

افرادی که قصد کراتینه کردن موها را دارند باید با توجه به مزایا و عوارض این روش تراپی مو ، و با درنظر گرفتن عوامل موثر و مختلفی مانند مشکلات و حجم موها ، و همچنین با مشاوره گرفتن از افراد متخصص ، با استفاده از محصولات باکیفیت ، نسبت به انجام هرچه بهتر آن اقدام نمایند و مهم تر از همه این ها این که ، نکات مراقبتی پس از آن را نیز به خوبی رعایت کنند تا بتوانند زیبایی و اعتماد به نفس ماندگار و فوق‌العاده ای را تجربه کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *