بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

پدیکور چیست ؟همه چیز درباره پدیکور

پدیکور ناخن

پدیکور چیست ؟همه چیز درباره پدیکور

 

پا بعنوان قلب دوم انسانها شناخته میشود .بنابراین رسیدگی به آنها بسیار مهم و نیازمندتوجه می باشد. پاها اکثرا زمان زیادی در کفش‌ها و شرایط نامناسب دیگر هستند و پوست آنها دچار ترک و خشکی می‌شود.برای خرید محصولات مراقبت ناخن به سایت خانومناز مراجعه کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که بابت ترک زدن پاشنه پای خود نگران شده و یا تلاش کرده اید با روشهای مختلف آنرا کاهش داده یا ازبین ببرید.در این شرایط بهترین کاری که برای ایجاد لطافت و رفع خشکی پوست پا به شما پیشنهاد میشود انجام پدیکور است .

پدیکور به نوعی درمان آرایشی پاوناخن‌های پا گفته میشود که هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی دارد .این روش تنها مربوط به مراقبت از ناخن پا نیست، بلکه سلول‌های مردهٔ پوست توسط سنگ پا از پایین پا ساییده شده و لایه‌برداری، مرطوب‌کنندگی و ماساژ آنها ،اغلب تا ناحیه زانو انجام می‌شود .همچنین گوشت اضافه دور ناخن و پوست‌های اضافه کف پا گرفته شده و تمیز شدن و هم اندازه شدن ناخن‌ها را برای افراد به ارمغان می آورد .درنتیجه براثر این اعمال ،پوست مرده و پینه ی پا ازبین رفته و شاهد سلامت ، جذابیت و زیبایی پاها خواهیم بود.

مراحل پدیکور

مراحل پدیکور معمولاً شامل موارد زیر میباشد:

 

۱.پاها با آب گرم و صابون شسته می‌شوند و پاشویی صورت میگیرد.

۲.لاک قبلی از ناخن ها پاک میشود

۳.ناخن‌ها با ناخن‌گیر مرتب و کوتاه می‌شوند وبا سوهان لبه های تیز آن ازبین میرود

۴.کوتیکول‌ها بوسیله ابزاری خاص کنار زده می‌شوند

۵.در یک لگن با دمای مناسب (رو به داغ )مواد مختلفی از جمله سولفات دومنیزی، روغن های ضروری ، رزماری، منتول و….. مخلوط شده و پاها در آن قرار میگیرد.

۶.پاها برای مدتی در آب نگه داشته میشود تا پوست پا خیس بخورد.

۷.لایه برداری پوست پا توسط اسکراب پا و سنگ پا انجام شده ،سپس پا آبکشی میشود تا پوست های مرده جدا شود.

۸.پاها با یک حوله تمیز خشک می‌شود .

۹.پاها با روغن و کرم مرطوب‌کننده ماساژ داده می‌شوند تا هم نرم شده و هم فرایند خون رسانی انجام گیرد .

۱۰.جدا کننده انگشت بین انگشتان قرار داده و به ناخنها براق کننده زده میشود و در صورت تمایل، لاک با طرح دلخواه طراحی شده و ناخنها لاک زده می‌شوند.

انواع روش های کفسابی پا

کفسابی پا

۱. کفسابی کلاسیک

همان پدیکور معمولی است که پاها در آب گرم و کوکتل خیسانده می شوند، پوست های مرده از بین میرود و پاها ماساژ‌ داده می شوند و درنهایت به زیبایی ظاهر ناخن ها پرداخته می شود.

۲. پدیکور خشک

تنها تفاوت در این روش این است که مرحله خیساندن پاها در آب انجام نمی شود. سایر مراحل مشابه الگوی پدیکور معمولی است. مراحل کفسابی خشک شامل صاف کردن پینه ها و از بین بردن پوست های اضافی، فرم دادن به ناخن و پاکسازی کوتیکول با سوهان است.

نمک پدیکور

۳. پدیکور نمک

در پدیکور نمک از یک لگن آب پر از نمک به عنوان اولین مرحله استفاده می شود. نمک مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد و شامل نمک دریا، نمک هیمالیا یا نمک اپسوم باشد. و موجب درمان بسیاری بیماری ها ،تسکین درد های عضلانی ،بهبود گردش خون،افزایش آبرسانی و کاهش التهابات پوستی میشود .

۴. پدیکور گل رز

پدیکور گل رز شامل عصاره گلبرگ و محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر گل رز مانند مرطوب کننده ها و روغن های گل رز باشد. خیساندن پا در لگنی پر از گلبرگ رز شروع شده و لایه برداری پوست هم با اسکراب گلبرگ انجام میشود که موجب آرامش روانی فراوانی میشود .چرا که بوی گل رز آرامش بخش بوده و مانند یک خواب آور عمل میکند .

کوکتل پدیکور

۵.کوکتل پدیکور

از روش‌هایی که انجام پدیکور را بخصوص در خانه جذاب‌تر می‌کند ، استفاده از کوکتل پدیکور است که از نمک دریایی و مواد گیاهی و معدنی در رنگ‌ها و عطرهای متنوع ساخته شده و حاوی انواع نرم‌کننده‌ها و مواد مغذی برای پوست می باشد. برای استفاده باید آنها را داخل آب ولرم ریخته تا حل شوند.

و با قراردادن پاها در لگن حاوی کوکتل پدیکور شاهد داشتن پوستی لطیف ،جوانسازی و از بین رفتن لکه‌ها خواهید بود .همچنین کوکتل پدیکور موجب کاهش استرس و رفع خستگی ناشی از یک روز پر مشغله خواهد شد چرا که پدیکور با آرامش ارتباط مستقیمی دارد .


 ۶.پدیکور فرانسوی

در این روش از لاک ناخن با ماندگاری طولانی استفاده میشود، بطوریکه نوک آن را سفید کرده و ناخنها را صاف میکند.

 

۷.پدیکور موم پارافینی فشرده

به منظور نرم کردن و افزایش رطوبت پاها و ساق پا از موم گرم استفاده میشود

ژل پدیکور

۸.پدیکور ژل

برای اینکه ناخنها حالتی براق داشته باشند و این براقی ماندگار باشد ، از ژل بیرنگ یا رنگی استفاده میشود که آنرا با نور ماوراء بنفش به ناخن ها می چسبانند.

 

۹.پدیکور لاکچری

در این روش مراحلی شامل ماساژ، موم پارافین ، حوله های گرم که پاها آرام می کند و همچنین ناخن ها را مرطوب می کند ،به منظور درمان کامل پا انجام میگیرد.

 

مزایای پدیکور ناخن

پدیکور یک روش عالی برای اشخاصی است که پاهای بسیار زبر و ترک خورده دارند و ممکن است این قضیه تاثیر منفی روی اعتماد بنفس آنها گذاشته و از این موضوع رنج ببرند .این دسته افراد پس از پدیکور از نرمی پاهایشان احساس رضایت خواهند کرد .

انجام پدیکور بهمراه ماساژ پاها انجام می شود واین امر سبب ایجاد آرامش و بالا رفتن جریان خون در بدن می شود.

همچنین در پدیکور پوست های مرده اطراف ناخن برداشته می شود، که این عمل در جلوگیری از ایجاد قارچ و بیماری های عفونی اطراف ناخن نقش بسزایی خواهد داشت.

با انجام پدیکور،نامرتب بودن ناخن های پا از بین رفته و زیبایی پاها دو چندان خواهد شد.

پدیکور همچنین باعث نرمی و شادابی و لطافت پاها می شود.

معایب پدیکور

احتمال آسیب دیدگی بدلیل کوتاهی بیش از حد کوتیکول ها وجود دارد . در چنین شرایطی اگر از وسایل استریل استفاده نشده باشد احتمال عفونت نیز افزایش می یابد.

در سالن های زیبایی اگر پدیکور کار و یا افراد دیگر مبتلا به بیماریهای پوستی مثل قارچ باشند احتمال ابتلا بسیار زیاد میشود .برای مطالعه ی مقالات مربوط به مانیکور روی لینک کلیک کنید.

نکات مراقبتی

اگر در سالن پدیکور را انجام می‌دهید مراقب باشید تا وسایل پدیکور و وان ضدعفونی شده و مطابق اصول بهداشتی مصرف شود.

برای جلوگیری از عفونت، مراقب باشید زخم یا بریدگی روی پاها نباشد.

سوهان ناخن باید برای هر مشتری جدید باشد تا از انتقال باکتری جلوگیری کند.

پس از پدیکور برای جلوگیری از هر گونه قارچ و عفونت تمامی جاهای گرم و مرطوب بویژه بین انگشتان را از رطوبت خشک کنید.

تا چند ساعت پس از انجام پدیکور کف پا ، بدون جوراب کفش نپوشید .

هرشب برای مراقبت از پوست خود، از مرطوب کننده استفاده کنید.

پاهای خود را خشک نگه دارید چرا که رطوبت می تواند موجب رشد باکتری و ایجاد عفونت باشد . تا حد ممکن صندل یا کفش‌های باز بپوشید تا پاهایتان نفس بکشند و عرق نکنند

بلافاصله بعد از انجام پدیکور از آب داغ استفاده نکنید.زیرا اب داغ میتواند چربی پوست شمارا بگیرد و باعث خشکی شود.

کفش تنگ نپوشید .چون به پا و انگشتان فشار وارد کرده و موجب تاول و میخچه و ناراحتی های دیگر میشود.

خطرات مواد لاک ناخن برای پدیکوریست

کارکنان سالن های زیبایی از مشکلات عمده ای که با آن مواجه میشوند شاکی هستند .مانیکوریست و پدیکوریست نیز ممکن است به دلیل قرارگرفتن مداوم در معرض رنگ‌های ناخن و محصولات مراقبتی دیگر اثرات مخربی را روی سلامتی خود تجربه کنند که برخی از مهمترین این خطرات عبارتند از :

سوزش پوست

واکنش‌های آلرژیک

تهوع

انقباض غیرقابل کنترل ماهیچه ها

سردرد

مشکلات تنفسی

تأثیر بر باروری

پدیکور در خانه

برای انجام دادن پدیکور در خانه به وسایلی نظیر تشت، کوکتل پدیکور، سوهان ناخن و پا و کرم نیاز است . به این صورت که تشتی را پر از آب گرم کرده  پاهای خود را در آن قرار می


دهید  و یک کوکتل درون آب بیندازید و پس از گذشت  ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پاهای خود را از تشت خارج کنید و آبکشی نمایید .

چندوقت یکبار پدیکور کنیم ؟

در صورتی که پوست پا خشک و دارای ترک خوردگی باشد ،حدود یک بار در ماه، فاصله زمانی خوبی برای انجام خدمات پدیکور می باشد تا همواره پوست و ناخن‌ها با طراوت باقی بمانند .شما میتوانید انواع لوازم آرایش را در سایت خانومناز مشاهده و در صورت نیاز به قیمت عالی خریداری کنید.

کلام پایانی

همه افراد خواهان آراستگی و زیبایی ظاهری هستند و برای بدست آوردن آن روشهای مختلفی شامل رسیدگی به پوست صورت و بدن، رسیدگی به موها و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان انجام میدهند. پا و ناخن آن هم از اعضایی هستند که مثل سایر اندام بدن نیاز به مراقبت دارند و سهم به سزایی در زیبایی ایفا میکنند. علاوه بر سهم عظیمی که پاها در ظاهر خوب ایفا میکنند ،در زندگی روزانه نیز نقش پررنگی دارند.پاها وزن بدن را تحمل میکنند و ما را به جاهای مختلفی می برند . پس باید به آنها هم به اندازه بقیه اعضای بدن توجه کرد . برای مراقبت از پاها پدیکور انتخاب دلچسبی است زیرا در حین استراحت ، پاهای شما ماساژ جذابی گرفته و در عین حال زیباتر هم می شوند .پس به شما توصیه میکنیم با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی، با انجام مجموعه کارهایی که برای درمان و زیبایی پا و ناخن با نام «پدیکور» انجام میگیرد ، پاها را سم زدایی کرده ،خستگی آنها را از بین برده و حال بهتری را تجربه کنید .در صورتی که تمایل به مطالعه انواع مقالات آرایشی بهداشتی دارید روی لینک کلیک کنید.