بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

همه چیز درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن

همه چیز درباره کاشت ناخن

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • مراحل کاشت ناخن

  • انواع کاشت ناخن

  • نکات مراقبتی کاشت ناخن

  • مزایای کاشت ناخن

  • عوارض کاشت ناخن

  • حساسیت به کاشت

یکی از مهم ترین آیتم هایی که بر زیبایی تاثیر چشمگیری دارد ،فرم و حالت و مرتب بودن ناخن هاست . برای رفع نارضایتی افراد از حالت ناخن هایشان و افزایش استحکام  و هم‌چنین  از بین بردن عیوب آن که به دلایل مختلفی همچون جویدن ،تاثیر ژنتیک ،آسیبهای مختلف حین انجام دادن امور روزانه ایجاد می‌شود ، روش های زیادی وجود دارد که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند .

برای خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به خصوص محصولات مراقبت ناخن به سایت خانومناز مراجعه کنید.

به مجموعه این فعالیت ها که در جهت از بین بردن نواقص ناخن (بدون کاشتن استخوان ناخن طبیعی ) از چند لایه مواد و چسب های مخصوص روی ناخن طبیعی استفاده می‌شود  و با استفاده از این مواد ، فرم دهی و حالت ناخن‌ها صورت می‌گیرد ، و به مرور و با رشد ناخن طبیعی ، نیاز به ترمیم دارد ،کاشت ناخن گفته می‌شود.

مراحل کاشت ناخن

به طور کلی فرایند کاشت ناخن شامل مراحل زیر است:
۱.روی صدف ناخن با سوهان  مات و نازک و خراش هایی ایجاد می‌شود و به اصطلاح زیرسازی صورت می‌گیرد تا مواد روی آن قرار بگیرند .
۲.کوتیکول ناخن با بکارگیری وسایل خاصی جدا می شود.
۳.به منظور جلوگیری از ایجاد عفونت و رشد قارچ روی ناخن، لازم است از مواد ضد قارچ استفاده شود.
۴.در صورت نیاز قالب مخصوص با اندازه استاندارد روی ناخن قرار گرفته و با چسب به آن متصل می‌شود ، سپس با سوهان دستی به آن فرم دلخواه را می دهید.
۵.یک لایه پرایمر با توجه به نوع مواد روی ناخن زده می شود.
مواد مورد نیاز روی سطح ناخن قرار می‌گیرد.
۶.برای خشک شدن کاشت ژلی از دستگاه UV یا LED استفاده می کنند.
۷.در نهایت با سوهان های مخصوص ، ناخن مجدد فرم داده شده و در صورت نیاز با تکنیک های مختلف دیزاین و طراحی روی آن‌ها انجام می گردد.

انواع کاشت ناخن

رایج ترین انواع کاشت ناخن شامل موارد زیر است:

کاشت ناخن با ژل

کاشت ناخن با ژل

در یک دسته بندی دیگر می توان روش ها و شیوه های به کار رفته برای کاشت ناخن را به دو گروه کلی کاشت ژلی و پودری دسته بندی کرد. در کاشت ناخن ژلی ابتدا باید روی سطح ناخن با سوهان برقی یا دستی خط و خش ایجاد کرد تا چربی ناخن از بین برود. سپس از مواد ضد قارچ و پرایمر مخصوص ژل روی ناخن استفاده می شود .در مرحله بعد از یک لایه نازک بیس ژل برای ایجاد چسبندگی بین مواد و ناخن استفاده میشود. در مرحله آخر مواد کاشت ژل را روی ناخن قرار داده و پس از  فرم  دهی در دستگاه UV یا LED خشک می‌شود . پس از آن  در صورت نیاز صاف کردن سطح ناخن با سوهان کشی صاف می‌شود .

کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن با پودر

در این روش که استحکام و ماندگاری بالایی دارد و به دو صورت رنگی وبی رنگ انجام می‌گیرد ، از مواد پودری  همراه آغشته به مایع لیکوئید استفاده می شود .سطح ناخن بااستفاده از سوهان مات میشود و نوعی ناخن مصنوعی روی ناخن قرار میگیرد که آن را با سوهان فرم داده و سپس یک لایه پرایمر مخصوص کاشت پودر روی آن زده می‌شود .بعد از آن تمام سطح ناخن با پودر آغشته به لیکوئید توسط قلم کاشت پوشانده می شود. موادی که روی ناخن قرار میگیرند با سوهان صاف و صیقلی میگردد.

کاشت ناخن ترکیبی

در کاشت ناخن ترکیبی مزایای هردو روش کاشت ناخن پودری و ژلی ، ترکیب می‌شود یعنی پس از استفاده از مواد ضد قارچ و پرایمر روی ناخن طبیعی ، مواد پودری برای دیزاین و فرم دادن و در آخر  یک لایه از مواد ژلی روی پودر خشک شده قرار گرفته و با دستگاه uv خشک می‌شود.

کاشت ناخن موقت یا تیپ‌گذاری

کاشت ناخن موقت همان‌طور که از نامش پیداست ماندگاری زیادی ندارد و با استفاده  لاک یا استیکر ناخن انجام می‌گیرد .

کاشت ناخن هلویی

کاشت ناخن هلویی

در این شیوه کاشت، ابتدا سطح ناخن با سوهان برقی مخصوص کاملا مات می شود . سپس از ضد قارچ و پرایمر مخصوص کاشت پودر استفاده میشود و مواد پودری هلویی روی ناخن قرار داده میشود. این روش برای افرادی که خواهان تناسب رنگ ناخن ها با پوست است مناسب می باشد. هم‌چنین افرادی که صدف ناخن کوچکی دارند ،با این کاشت ،فرم زیبایی به ناخن هایشان می‌دهند . ناخن هلویی را می توان با روش های مخصوصی مثل شاین، اکلیلی و فرنچ و ساده دیزاین کرد . ناخن ژله ای هلویی هم بدلیل شفافیت و درخشندگی که دارد ، یکی از پرمتقاضاترین روش های کاشت می‌باشد  .

کاشت ناخن بیبی بومر

کاشت ناخن بیبی بومر بهترین انتخاب برای افرادی است که بدنبال ناخن‌های بی نقص ،خوش فرم و زیبا است  . ظاهر این نوع کاشت ناخن شبیه به ناخن طبیعی انسان است به این صورت که نوک ناخن ها سفید و قسمت پایین صدف ، صورتی می باشد و رنگ ناخن از قسمت پایین به سمت بالا به مرور روشن‌تر می‌شود.

کاشت ناخن شاینی

اکلیل شوگر، شیمر، اکلیل درشت و داستر با تنوع رنگی بالایی که دارند پرطرفدارترین انواع اکلیل برای کاشت می‌باشند که بدلیل برق خاصی که دارند با روش‌های مختلفی در کاشت ناخن با ژل برای طراحی همه یا بخشی از ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند و زیبایی فوق‌العاده ای به ظاهر ناخن ها می دهند .

کاشت ناخن مرمریت

در زیرمجموعه کاشت ناخن پودری قرار دارد  و برای عروسی و مراسم ها  استفاده می شود. زیرا دیزاین آن با سنگ‌ریزه‌های براق صورت می‌گیرد .

کاشت ناخن با قالب

کاشت ناخن با قالب

کاشت قالبی مناسب آنهایی است که برای ترمیم ناخن هایشان وقت و حوصله زیادی اختصاص نمی‌دهند زیرا در این روش، مواد را داخل قالب ریخته و آن را روی ناخن می‌گذارند.

کاشت ناخن دیپینگ

کاشت ناخن دیپینگ

در این روش کاشت ناخن با پودر، پرایمر و ضدقارچ بدون لیکوئید صورت میگیرد .کاشت دیپینگ مزایای فراوانی به همراه دارد .از آن جمله میتوان به داشتن ناخن های مرتب ،ظرافت ، رعایت بهداشت ، بدست آوردن فرم دلخواه ، صرفه‌جویی در زمان و… اشاره کرد . هم‌چنین ،به دلیل عدم استفاده از لیکویید ،این نوع کاشت حتی برای افراد حساس یا خانم‌های باردار هم مناسب است.

با این وجود ، توصیه می شود در مواقع ضروری از این روش استفاده شود تا ناخن ها آسیب نبینند .

کاشت ناخن  فرنچ

کاشت ناخن فرنچ

در این کاشت  خط لبخندی در قسمت فرنچ ناخن ایجاد شده ، سپس  پودر اکریلیک بر سطح ناخن کشیده می‌شود. پودر اکریلیک سفید آیتم مهمی در این نوع کاشت است .

کاشت ناخن گیاهی

برای افرادی که به دنبال  حساسیت کمتر و فیبر و الیاف طبیعی بعنوان تیپ ناخن هستند، کاشت ناخن گیاهی مناسب می باشد.

برای خرید محصولات کاشت ناخن روی لینک کلیک کنید.

کاشت ناخن ژلیش

کاشت ناخن با ژلیش

از انواع کاشت ناخن  با دوامی است که طرفداران بسیاری دارد و در طرح‌های متنوع دیزاین می‌شود .

نکات مراقبتی کاشت ناخن

برای کاهش آسیب ها به ناخن نه تنها نباید فشار زیادی به آنها وارد شود بلکه توصیه می شود ناخن ها را به وسیله روغن ها و کرم های مرطوب کننده مرطوب نگه داشت و این روتین را بصورت مداوم تکرار کرد تا ناخن ها مستحکم و قوی شوند .

برای جلوگیری از آب شدن ناخن کاشت شده ،باید دست‌ها را تا حد امکان از حرارت دور کرد یا از دستکش مخصوص برای امور روزانه استفاده کرد . هم‌چنین برای اینکه استحکام و ماندگاری ناخن از بین نرود بهتر است از رطوبت زیاد ،پاک کننده های الکلی و… اجتناب و ناخن ها را به موقع ترمیم کرد تا شاهد بیشترین میزارن ماندگاری و زیبایی بوده و ظاهر ناخن ها خراب نشود .

در واقع ، برای داشتن ناخن‌های زیبا صرفا کاشت ناخن به تنهایی کافی نیست .بلکه باید کاشت را با مراقبت‌های لازم همراه کرد تا شاهد جذابیت طولانی مدت ناخن ها بود .

برای این منظور ، لازم است ناخن های کاشته شده را با روش های نظیر شستشو با آب و صابون و برس کشیدن زیر آنها انجام داد تا از تجمع باکتری و میکروب ها جلوگیری کرد.

مزایای کاشت ناخن

کاشت ناخن برای افرادی که بدنبال رفع نقص های ناخن هایشان مثل نافرم یا شکننده بودن و عدم استحکام و … هستند ،مناسب است .هم چنین با استفاده از رنگها و تنوع بالایی که ناخن های کاشت شده دارند ، زیبایی آنها چندین برابر شده و رنگ و روی جذابی به همراه می آورد .

عوارض کاشت ناخن

فرایند کاشت ناخن اگر با دقت و بهداشت کافی صورت نگیرد باعث بروز بیماری های قارچی و عفونت می شود و اگر از مواد استاندارد استفاده نشود، حساسیت های پوستی به همراه می آورد .همچنین ممکن است موجب تغییر رنگ ناخن، کدر شدن و رشد کم ،تغییر شکل ناخن طبیعی و عوارض دیگری شود .

حساسیت به کاشت

به دلیل استفاده از مواد شیمیایی گوناگون در فرایند کاشت ، ممکن است بعضی افراد دچار حساسیت شده و خارش یا قرمزی و تغییر رنگ پوست و عوارض پوستی مثل اگزما را تجربه کنند . هم‌چنین احتمال رشد انواع قارچ و باکتری ها نیز در کاشت ناخن وجود دارد .

کلام پایانی

افرادی که کاشت ناخن را برای بدست آوردن ظاهر زیبای ناخن هایشان انتخاب می کنند،باید با در نظر گرفتن طرح ،استحکام ،ماندگاری و شرایط خود یکی از روش های موردنظر ،را انتخاب کرده و همچنین برای مراقبت از ناخن کاشته شده توجه و وقت زیادی قائل شوند چرا که رسیدگی به ناخن ها پس از کاشت ، علاوه بر تاثیر بسیار زیادی که در حفظ زیبایی ناخن هایشان خواهد داشت ،از بروز هرگونه بیماری نیز جلوگیری خواهد کرد.

برای مطالعه مقالات دیگر به خصوص مقاله های مانیکور ناخن و پدیکور ناخن مزایا و معایبشان روی لینک کلیک کنید.