بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

نکات مهم آرایشی برای زیباتر شدن

فوت قن آرایش و نکات آن

آرایش کردن علاوه بر زیباتر شدن چهره به افزایش اعتماد به نفس هم کمک زیادی می کند. برای داشتن یک آرایش خوب هم باید در استفاده از لوازم آرایشی مهارت داشته باشید (که فقط با تمرین بدست می آید) و هم باید به کیفیت محصولات آرایشی مورد استفاده خود اهمیت زیادی بدهید. محصولات آرایشی باکیفیت هم ماندگاری بالایی دارند و هم یک جلوه طبیعی در چهره شما ایجاد می کنند. در این بین دانستن چند ترفند آرایشی ساده که تاثیرات فوق العاده ای دارند هم خالی از لطف نیست! به خانوم ناز خوش آمدید!!تمامی محصولات آرایش صورت را داخل سایت خانومناز بازدید کنید.

استفاده از اسکراب

اسکراب، گامی ضروری به سوی زیبایی

اسکراب کردن در فواصل زمانی منظم فواید زیادی دارد، یک لایه بردار ملایم که باعث می شود لایه های مرده و خشک پوست از بین بروند و پوست کدر و تیره نشود. تولید کلاژن در پوست را افزایش می دهد و به حفظ طراوت و خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست کمک شایانی می کند.اسکراب کردن قبل از آرایش ماندگاری آرایش را بالا می برد و به اصطلاح باعث می شود تا محصولات آرایشی به خوبی روی پوست شما بنشیند.

کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده رو جدی بگیرید

استفاده از کرم های مرطوب کننده نقش پر رنگی در حفظ سلامت پوست ایفا می کنند(استفاده از کرم های مرطوب کننده ارتباطی به جنس پوست ندارد و برای همه الزامی است).استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از آرایش سبب می شود آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و اجازه نمی دهد کرم پودر به راحتی از پوست صورت محو شود و همین امر باعث می شود تا آرایش شما جلوه زیباتری داشته باشد.

پرایمر چیست  تفاوت استفاده از پرایمر

پرایمر

چه آرایش غلیظ باشد، چه ملایم باید از پرایمر استفاده کنید! کار اصلی پرایمر یکنواخت و پر کردن منافذ پوست صورت شماست و باعث می شود پوست صورت شما بدون منافذ و صاف به نظر برسد و کمک می کند مواد آرایشی روی پوست شما فیکس شوند!برای مطالعه مقاله انواع سبک های آرایش صورت کلیک کنید نکات مهم و جالبی داره.

کرمپودر گابرینی

کرم پودر

همیشه قبل از استفاده از کرم پودر از کرم مرطوب کننده و پرایمر استفاده کنید و این کار را با دقت زیاد انجام دهید و از اهمیت زیرسازی پوست در آرایش غافل نشوید! کرم پودر از پرفروش ترین محصولات آرایشی دنیاست!از کرم پودر با عنوان پایه و اساس آرایش یاد می شود؛ ویژگی هایی که در انتخاب کرم پودر باید مورد توجه قرار بگیرند کیفیت بالا و تناسب آن با رنگ و تناژ پوست شما می باشد! برای اینکه کرم پودر غیرطبیعی جلوه نکند باید به نرمی آن را به سمت پایین گردن و روی گوش ها ترکیب کنید و اگر براش در دسترس نبود از انگشت حلقه برای این کار استفاده کنید.( توجه: مقدار کرم پودری که استفاده می کنید در آرایش ملایم و آرایش غلیظ باید به یک اندازه باشد، به بیان دیگر در آرایش ملایم نباید مقدار کرم پودر را کم کنید.)

کانسیلر

کانسیلر

از کانسیلر برای مخفی کردن تیرگی و پف دور چشم و قسمت های مختلف صورت استفاده کنید. از آنجایی که خشکی کانسیلر باعث می شود که پوست ترک خورده به نظر برسد پس هیچ وقت بدون استفاده از کرم دور چشم از کانسیلر استفاده نکنید؛ لطفا عجله نکنید و اجازه بدهید تا کرم دور چشم جذب شده بعد سراغ استفاده از کانسیلر بروید.

مداد ابروآرایش ابرو

مداد ابرو

چشم ها نقطه کانونی در چهره هر فرد به شمار می روند. و ابروها تاثیر مستقیم روی زیبایی چشم ها دارند پس با استفاده از یک مداد ابرو باکیفیت؛ابروها را مرتب و یکنواخت کنید، نواحی کم پشت ابروها را پر کنید و به ابروها فرم بدهید( فقط زیاده روی نکنید). می توانید به جای استفاده از یک مداد ابروی سفت برای پر کردن نواحی پراکنده ابرو از پودر ابرو استفاده کنید.

پالت سایه چشم

سایه چشم

یکی از جذاب ترین لوازم آرایشی در بین خانوم ها و دختران سایه چشم است که برای برجسته کردن چشم ها از آن استفاده می شود و البته زیاده روی در استفاده از آن جلوه غیر طبیعی ایجاد می کند همچنین انتخاب رنگ سایه باید متناسب با رنگ چشم شما باشد(مثلا برای چشم قهوه ای: سایه قهوه ای یا طلایی مناسب است)

نکته ای برای علاقه مندان به سایه های ترکیبی: اول روشن ترین سایه را بزنید بعد سایه با روشنایی متوسط و تیره ترین سایه را در گوشه بیرونی چشم بزنید تا ایجاد عمق در چشم کند.

انواع رژگونه

رژگونه

باعث فرم دهی به گونه ها می شود. هنگام انتخاب رنگ رژگونه به رنگ پوست توجه کنید .استفاده از رژگونه با رنگ مناسب ظاهر شما را شاداب می کند و به شما فرصت می دهد یک جلوه حجیم و زیبا روی گونه ها داشته باشید. برس را از لاله گوش به سمت پایین گونه ها حرکت بدهید. همچنین می توانید کمی رژگونه روی مرکز بینی بزنید که ظاهر طبیعی و آفتاب گرفته ایجاد کند. فراموش نکنید آرایش تیره، تصویر تیره تر و آرایش روشن، تصویر روشن تر و برجسته تری از شما به معرض نمایش می گذارد پس می توانید از رژگونه های روشن استفاده کنید تا گونه ها مشخص تر از پوست زیرین باشند.

انواع ریمل اسنس

ریمل

ریمل مژه ها را بلند و پر پشت می کند.  برای استفاده از ریمل از قسمت ریشه مژه ها شروع کنید و به سمت نوک مژه ها حرکت کنید. امروزه ریمل های ضد آب خیلی محبوب هستند ولی پاک کردن آن ها سخت است. برای شستشوی راحت تر ریمل های ضد آب این راهکار را امتحان کنید: با ریمل معمولی یک لایه اول را بزنید .روی آن یک لایه ریمل ضد آب بزنید. حالا ریمل ضد آب به جای مژه روی ریمل قبلی قرار می گیرد و به راحتی پاک می شود.

ریمل های بی رنگ مژه ها را بلند می کنند .خیلی طبیعی به نظر می رسند .چشم ها را درخشان تر می کنند و چون بی رنگ هستند حتی اگر ایجاد لک کنند قابل تشخیص نیست.

انواع مدل خط چشم

خط چشم

خط چشم باعث می شود چشم ها کشیده تر و جذاب تر به نظر برسند. هنگام کشیدن خط چشم  باید به فرم چشم هایتان دقت کنید( مثلا برای چشم های ریز خط چشم نازک مناسب است). خط چشم زیادی غیر طبیعی به نظر می رسد و با مصرف بیش از حد از آن آرایش شما بهم می ریزد. خط چشم های پر رنگ و تیره برای استفاده در طول روز مناسب نیستند پس در مناسبت ها و مهمانی های شبانه از آن ها استفاده کنید. همین طور استفاده خط چشم روی خط مژه های بالا و پایین باعث می شود چشم ها کوچک تر شوند.(استفاده از خط چشم مایع  سخته و اگر به اندازه کافی تمرین نکرده باشید پیشنهاد می کنیم فعلا ازش استفاده نکنید)

انواع رژلب

رژلب

هر چقدر آرایش کامل باشد اما بدون استفاده از رژلب سایر قسمت های صورت هم به چشم نمی آید. از رنگ های مناسب استفاده کنید؛ رنگ های روشن (مثل صورتی و نارنجی) توجه بیشتری را به لب ها جلب می کنند و رنگ های براق جلوه ای جسورانه به لب ها می دهند. همچنین استفاده از یک رژ با رنگ کمی تیره تر نسبت به رنگ طبیعی لب ها، جلوه ای واقعی به آن ها می دهد. برای جلوگیری از ماسیدن آرایش قبل از زدن رژلب ،لب ها را بشویید. ماساژ لب ها با استفاده از مسواک یا حوله پارچه ای هم باعث می شود لب ها شاداب به نظر برسند و رژلب به نرمی روی آن ها اعمال شود (چند بار در روز این کار را انجام ندهید چون ممکن است پوست لب ها اذیت شوند).

توجه: خط لب را در یخچال فریزر بگذارید و قبل از آرایش بیرون بیاورید و تیز کنید تا خطوط تیز و دقیقی بکشید و آرایش تمیزتری داشته باشید .هرگز بیرون از خط طبیعی لب یا در گوشه لب ها خط لب نکشید به جای آن رژلب هایی با رنگ روشن یا متوسط انتخاب کنید.و در وسط لب پایین کمی برق لب بمالید.

هایلایتر و کانتور

هایلایتر و کانتور

برای برجسته کردن ویژگی های صورت و ایجاد ظاهر سه بعدی استفاده می شوند. در استفاده از هایلایتر و کانتور باید به فرم صورت خود توجه کنید. هایلایتر برای ایجاد روشنایی و کانتور برای ایجاد سایه کاربرد دارند. دقت کنید که رنگ هایلایتر باید یک درجه روشن تر از رنگ پوست شما باشد و در قسمت هایی  از صورت از آن استفاده کنید که می خواهید برجسته تر نشان داده شوند. رنگ کانتور هم  باید یک درجه تیره تر از رنگ پوست شما باشد و از آن در قسمت هایی از صورت که می خواهید کوچک تر یا باریک تر نشان دهید استفاده کنید.

پودرتثبیت آرایشی

پودر تثبیت کننده

کار پودرتثبیت کننده، فیکس تر کردن آرایش و براق شدن پوست صورت است. برای ماندگاری بیشتر بعد از اتمام آرایش از اسپری های فیکس کننده آرایش هم می توانید استفاده کنید.

اگر به ایجاد درخشش در صورت خود علاقه مند هستید؛ جلوی آینه بایستید و لبخند بزنید .حالا نواحی تیره زیر لب پایین و گوشه چشم خود را سایه سفید بزنید.

نکات پایانی

قبل از استفاده از لوازم آرایشی پوست را تمیز و مرطوب کنید همین کار ساده  باعث ماندگاری بیشتر آرایش و ایجاد ظاهر طبیعی می شود. از محصولات مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و آرایش را متناسب با فرم صورت خود هماهنگ کنید.از لوازم آرایش به مقدار کم استفاده کنید و در صورت نیاز بیشترش کنید.(استفاده بیش از حد و زیاده روی در استفاده از محصولات آرایشی، صورت شما را مصنوعی جلوه می دهد). سعی کنید آرایش را با لباس و موقعیتی که در آن هستید هماهنگ کنید( مثلا در رویداد رسمی از آرایش سنگین تر استفاده کنید یا رنگ لاک را مناسب با آرایش خود انتخاب کنید).برای خرید هر نوع لوازم آرایشی میتونید به سایت خانومناز مراجعه کنید فقط با کلیک روی لینک تمامی محصولات آرایشی را بازدید و خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *