بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

مانیکور ناخن چیست و مزایا و معایب آن

انواع مانیکور ناخن

مانیکور ناخن چیست و مزایا و معایب آن

مانیکور ناخن یک کار زیبایی آرایشی و بهداشتی روی ناخن‌های دست است که در خانه و یا در سالن های زیبایی معتبر و مراکز اسپا  توسط یک مانیکوریست با تجربه با استفاده از ابزار و مواد مختلف انجام می گیرد. در واقع مانیکور در انواع متفاوتی ارائه می شود و شامل مراحل مختلفی مانند: سوهان کشیدن، شکل دادن به لبه ناخن، کشیدن و گرفتن پوست های اضافه و تمیز کردن کوتیکول ناخن، درمان، ماساژ دست و در نهایت استفاده از لاک ناخن است. به خانوم ناز خوش آمدید!!برای خرید محصولات زیبایی ناخن به سایت خانوم ناز مراجعه کنید.

 روش های مانیکور ناخن

در واقع پایه و اساس مانیکور ناخن را می توان در دو روش و متد خیس و خشک معرفی کرد که هر کدام از آن ها به نحوی متناسب با نوع ناخن و پوست دست انجام می شود،برای مطالعه مقالات آرایشی ومقاله پدیکور روی لینک کلیک کنید. تکنیک مناسبی برای مراقبت و حفظ سلامت پوست و ناخن خواهد بود. دو روش و تکنیک در مانیکور ناخن عبارتند از:

مانیکور خیس (مانیکور مرطوب)

یکی از متدهای مانیکور ناخن است که در آن برای آماده کردن دست های شما از آب گرم (می توان روغن های مختلفی را هم به آن اضافه کرد) استفاده می کنند تا در طول فرایند کار یا پس از آن پوست دست شما شاداب بماند. رعایت نکات و موارد بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

مانیکور خشک

این روش را به کسانی که ناخن های شکننده و پوست خشکی دارند پیشنهاد می کنیم.در این روش از آب گرم و پارافین خبری نیست و تمرکز روی اصلاح ناخن و برداشتن پوست خشک اطراف آن است.

انواع مانیکور ناخن

مانیکور ساده

 مانیکور ساده

شامل موارد مختلفی مانند: از بین بردن سلول های مرده پوست، ماساژ دست و… است. برای این کار دست ها را در آب ولرم با صابون خیس کرده و شستشو می دهند و در صورت نیاز ناخن ها را کوتاه کرده و سوهان می کشند. بعد دست ها توسط مانیکوریست ماساژ داده می شود سپس یک لاک ساده روی ناخن ها زده و در آخر از یک کرم مرطوب کننده و نرم کننده استفاده می شود.

مانیکور اسپا

مانیکور اسپا

در مانیکور اسپا علاوه بر مراحل مانیکور ساده، خدمات دیگری مثل لایه برداری پوست دست با استفاده از گلیکولیک و پارافین (که با ماساژ دادن جذب پوست شده و سلول های مرده را از بین می برد) انجام می گیرد. (اسپا: به مکانی گفته می شود که در آن نوعی فعالیت درمانی یا زیبایی انجام می شود.از فعالیت های رایج در اسپا می توان به مانیکور، پدیکور، آب درمانی، ماساژ و… اشاره کرد.)

مانیکور فرانسوی

مانیکور فرانسوی

یکی از محبوب ترین نوع مانیکور محسوب می شود. مانیکور فرانسوی یا فرنچ ناخن را می توان یک روش کلاسیک دانست. دلیل انتخاب این مدل، سادگی و ظاهر طبیعی و بسیار تمیز ناخن است. تنها تفاوت مانیکور فرانسوی و مانیکور ساده در نحوه و مدل لاک زدن ناخن ها است.  در مانیکور فرانسوی قسمت جلویی ناخن سفید می‌شود و بقیه آن با برق ناخن، رنگ صورتی می‌گیرد. این ترکیب، در واقع تداعی کننده رنگ طبیعی ناخن است. هزینه این مانیکور معمولاً گران‌تر از انواع دیگر مانیکور است.

مانیکور ژلیش

مانیکور ژل(ژلیش)

اگر به دنیال مانیکوری ماندگار  هستید؛ کاشت روی ناخن با لاک ژل یا همان ژلیش برای شما بسیار مناسب است. در مانیکور ژل(ژلیش) ، ضمن انجام تمام مراحل مانیکور پایه، در نهایت از ژلیش ناخن استفاده می شود.( ژلیش: یک ژل لاستیکی مخصوص که برای جذب و تثبیت به نور فرابنفش احتیاج دارد؛ این ژل‌ها به راحتی از ناخن جدا نمی‌شوند مگر آنکه ازمحلول‌های خاص و اشعه UV استفاده شود.). ظاهر این نوع مانیکور با مانیکور معمولی تفاوت خاصی ندارد اما زمان ماندگاری آن حدودا یک ماه است(بسته به میزان رشد ناخن های شما). در واقع ژلیش همان لاک معمولی است با این تفاوت که آن را سه بار روی ناخن می زنند و برای خشک کردن آن از اشعه UV استفاده می کنند.

مانیکور روسی کلاسیک

مانیکور روسی

یک سبک کلاسیک که از آن با عنوان محبوب ترین نوع مانیکور یاد می شود. مانیکور روسی نوعی مانیکور خشک است که با استفاده از سوهان برقی و به وسیله سرسوهان‌های روسی (شنی) انجام می‌شود ، تفاوت این مانیکور با مانیکور خیس، این است که در مانیکور خیس، کوتیکول‌ها با پوشر عقب زده و با نیپر اضافات آن چیده می‌شود؛ اما در مانیکور روسی تنها از سوهان برقی و سرسوهان‌های شنی (روسی)، استفاده می‌شود.طراحی سر سوهان های شنی به این صورت است که برای برداشتن و عقب زدن کوتیکول ناخن مناسب است بدون آنکه به پوست اطراف ناخن آسیب وارد کند.توجه داشته باشید مانیکور روسی مناسب ناخن‌کارانی است که در استفاده از سوهان برقی اهر و باتجربه هستند.را دارا هستند، در غیر این صورت ممکن است کوتیکول و پوست اطراف ناخن ها آسیب ببیند.

مانیکور با پارافن

مانیکور با پارافین

این نوع مانیکور  باعث مقاوم‌تر شدن ناخن‌ها می‌شود به همین دلیل ناخن‌ها به راحتی نمی‌شکنند. در این نوع مانیکور آرامش بخش، ابتدا ناخن ها تمیز و مرتب شده و سپس با استفاده از پارافین لایه برداری پوست انجام می گیرد که همین امر باعث باز شدن منافذ پوست و رسیدن رطوبت کافی به پوست می شود.

مانیکور برزیلی

تمرکز این نوع مانیکور روی کوتیکول ناخن است و سعی می شود که با حذف کوتیکول‌ها، صدف ناخن بیشتر دیده شود و ناخن‌ها بلندتر به نظر برسند. در این نوع مانیکور، برای پوشاندن کوتیکول؛ لاک علاوه بر روی سطح ناخن، روی پوست‌های اطراف آن هم زده می‌شود. البته بعد از تمام شدن کار اضافات لاک پاک می‌شود.

مزایای مانیکور ناخن

اگر میخواهید همه چیز راجع به کاشت ناخن بدانید روی لینک کلیک کنید.مانیکور ناخن علاوه بر زیبایی مزایای بسیاری نیز دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

سلامت پوست دست

از آنجایی که دست های ما مدام در معرض آلودگی قرار دارند، لذا لازم است برای جلوگیری از چروک و پیری آن ها مراقبت از پوست دست ها را جدی بگیریم. در واقع می توان گفت ماساژ و لایه برداری که هنگام مانیکور ناخن روی دست ها انجام می شود سلول های مرده پوست را از بین برده و آن را احیا می کند و به این ترتیب در حفظ سلامت و زیبایی دست ها تاثیر بسزایی دارد.

جلوگیری از عفونت و قارچ ناخن

همانطور که در قسمت انواع مانیکور ها دیدید یکی از اهداف اصلی مانیکور ناخن حفظ سلامت ناخن و دست ها است. متاسفانه برخی افراد به دلیل رسیدگی نکردن به ناخن ها و بی توجهی به وضعیت سلامت آن ها، مبتلا به عفونت یا قارچ ناخن می شوند. در واقع با انجام مانیکور ناخن در مراکز معتبر و توسط مانیکوریست های حرفه ای می توانید از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که کوتاه کردن ناخن ها و تمیز کردن آن ها، از رشد ناخن ها به سمت داخل پوست و ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

تاثیر مثبت روی جریان خون

اگر ماساژ دست ها توسط یک مانیکوریست حرفه ای انجام شود می تواند تاثیر مثبتی روی جریان خون شما داشته باشد. از آن جایی که دست عضوی فعال در بدن به شمار می رود مانیکور ناخن ها و به واسطه آن ماساژ دادن دست ها و مرطوب شدن پوست و احیا و لایه برداری آن می تواند علاوه بر تاثیرات خارجی (زیبایی و طراوت) باعث ایجاد تاثیرات داخلی در بدن نیز شود.

موثر در سلامت ذهن

یکی دیگر از مزیت های مانیکور ناخن تاثیر آن روی سلامت ذهن افراد خواهد بود. انجام مراحل مانیکور ناخن آرامش را در افراد تداعی می کند و در واقع ماساژ و انجام فرایند زیبا سازی ناخن و دست ها بسیار لذت بخش است که می تواند علاوه بر، بر طرف شدن استرس آرامش اعصاب و در نهایت سلامت ذهن افراد را به همراه داشته باشد.

از دیگر مزایای مانیکور ناخن (علاوه بر موارد بیان شده) می توان به: نرمی و لطافت پوست، رفع خستگی دست ها، افزایش استحکام ناخن ها،  افزایش رشد ناخن ها و… اشاره کرد.

 

معایب مانیکور ناخن

مانیکور ناخن علاوه بر مزایا و فواید بی شماری، دارای برخی معایب و خطرات نیز هست مانند:

عفونت ناخن

ایجاد عفونت در ناخن ها

هنگام انجام مانیکور ناخن این نکته بسیار با اهمیت است است که برای حفظ سلامت ناخن ها باید مانیکور ناخن توسط یک مانیکوریست حرفه ای انجام شود. اگرچه خراش خوردن بخشی از پوست دست هنگام انجام مانیکور امری طبیعی است اما بی توجهی مانیکوریست ها به استریل نبودن وسایل یا بریدن قسمتی از پوست ناخن می تواند باعث ایجاد عفونت شود. رعایت نکات و موارد بهداشتی در هنگام انجام مانیکور بسیار حائز اهمیت و بی توجهی به آن خطر ساز است.

دستگاه uv ناخن

مضر بودن دستگاه UV برای سلامتی

دستگاهی که برای انجام ژلیش استفاده می شود از اشعه  UV استفاده می کند و به دلیل برخورد اشعه آن به صورت طولانی مدت با پوست ممکن است باعث دو رنگ شدن پوست یا در برخی موارد ابتلا به سرطان شود می تواند از معایب مانیکور ناخن به حساب آید. توصیه می کنیم برای به حداقل رساندن خطرات قبل از انجام کار از کرم ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنید.

 سخن پایانی

امروزه یکی از پرطرفدارترین کارهایی که بانوان عزیز برای کسب زیبایی بیشتر انجام می دهند همین مانیکور ناخن است که به اختصار انواع و شیوه انجام و فرآیند آن توضیح داده شد. لطفا از اهمیت رعایت موارد بهداشتی غافل نشوید و برای انجام این کار حتما به سالن های زیبایی معتبر و مانیکوریست های باتجربه و ماهر مراجعه کنید تا از مزایای مانیکور ناخن بیشترین بهره را برده و معایب و خطرات مانیکور ناخن را به حداقل برسانید.برای خرید انواع لوازم آرایش و محصولات ریبایی ناخن به سایت خانومناز مراجعه منید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *