بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

روتین مراقبت از مو برای داشتن موهای سالم

روتین مو ها

روتین مراقبت از مو برای داشتن موهای سالم

مرز بین دیده شدن و نشدن به یک مو بنده!!

نوشتن یک مقاله یا مطلب با محتوایی که هزاران نفر قبل از تو راجع بهش نوشتن و حرف زدن کار خیلی سختیه. برای اینکه مطلبت مفید و پرمخاطب باشه و کسایی که اونو می خونن دوسش داشته باشن و به کارشون بیاد باید موارد زیادی رو رعایت کرد و… سرتونو درد نیارم ما کلی گشتیم و گشتیم تا راز موفقیت و دیده شدن رو یافتیم!! و اون گذاشتن تمام نکات و تکنیک های مهم و کاربردی،در خلاصه ترین حالت ممکن، در طبق اخلاص و تقدیمش به شماست ( البته با کلی عشق و احترام اضافه!!). پس خانومها و آقایون عزیز به خانوم ناز خوش آمدید.

ابتدا سایت محصولات زیبایی و بهداشت مو  را برای خرید بهتون پیشنهاد میکنم لطفا روی لینک کلیک کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

  •  جنس مو یا پوست سر
  • جنس موهاتو تعیین کن
  • ویژگی های هر یک از انواع مو
  • روتین مراقبتی برای انواع مو

تعیین، آشنایی، انتخاب

اگر زلفت به هر تاری اسیر تازه ای دارد          مبارک باشد اما دلبری اندازه ای دارد

البته باید بدونید که ما اینجا با زلف یار هیچ کاری نداریم و فقط و فقط روی زلفای قشنگ خودتون تمرکز کردیم. میخوایم اول از همه یک روش خیلی راحت بهتون یاد بدیم تا بتونید جنس موهاتونو تعیین کنید دوم نوبت اینه که با ویژگی هایی که موهاتون دارن آشناتون کنیم . حالا وقتشه روتین مراقبتی و محصولات مناسب به اونو انتخاب کنید (که در این زمینه هم ما تنهاتون نذاشتیم و می تونید رو ما حساب کنید). مرحله آخرم که لذت بردن از زیبایی و طراوت موهای سالم و درخشان!!

 جنس مو یا پوست سر!!

شنیدید میگن دو روح در یک بدن؟! مصداق این جمله موها و پوست سر شماست! آخه نمی شه موهات سالم و زیبا باشن ولی پوست سرت در شرایط خوبی نباشه و بالعکس! پس بدونید که برای داشتن موهای ایده آلتون باید اول هوای پوست سرتونو داشته باشید و حسابی بهش برسید. باید بدونید که پوست سرتون چقدر چربه و هر چند وقت یکبار نیاز به شستشو داره.

در نهایت دونستن این موارد بهتون کمک می کنه تا راحت تر محصولات مراقبتی برای مو مثل انواع شامپو و ماسک مو و سرم و… رو انتخاب کنید.

جنس موها

جنس موهاتو تعیین کن!!

روشی که برای تشخیص جنس موهاتون پیشنهاد می کنیم خیلی خیلی سادس. فقط کمی دقت و اندکی صبر می طلبه! قدم اول اینه که شب موهاتونو بشورید و قبل از اینکه به رختخواب برید اجازه بدید که موهاتون کاملا در هوا خشک بشه (استفاده از سشوار و هر نوع وسیله خشک کننده دیگه ممنوعه دوستان) صبح که از خواب بیدار شدید یک دستمال بردارید و روی پوست سرتون فشارش بدید. دوستان فراموش نکنید که نزدیک تاج مو و پشت گوش ها از همه مهم تره!! میزان چربی موجود روی دستمال تعیین کننده جنس موهای شماست.

موهای چرب

به دستمال نگاه کنید اگه حجم چربی و روغنی که روی دستمال مشاهده می کنید زیاده. پس پوست سرتون چرب و جنس موهای شما عزیز دل چرب هست.دوستان عزیز دارای موهای چرب توجه کنید که موهای شما به 4 تا 5 بار شستشو در هفته نیاز داره!

موهای خشک

اگه هیچ اثری از چربی روی دستمال دیده نشه معنیش اینه که موهات خشکه! ساده بگم دوستان دارای موهای خشک؛ پوست سر و موی شما از فقدان رطوبت رنج میبره! پیشنهاد ما به شما عزیزان اینه که به محصولاتی که باعث رطوبت رسانی به موها و حفظ رطوبت در اون میشه پناه ببرید (در این زمینه هیچ نگرانی به خودتون راه ندید و موهای خشک خودتان را به ما(منظور همون خانوم ناز) بسپارید)

موهای معمولی

قابل توجه خوشگلایی که همیشه از معمولی بودن فراری و دنبال خاص بودن هستید!! اگر اثر چربی که روی دستمال مشاهده کردید خیلی کم باشه؛ شما دوست عزیزم دارای پوست سری نرمال یا همون معمولی هستید یک الی دو بار شستشو در هفته برای شما کفایت میکنه!! حالا کی دوس نداره معمولی باشه؟!

موهای مختلط

اگه میزان چربی در برخی قسمت ها مثلا موهای پشت گوش ها و بالای شقیقه ها بیشتر بود بدانید و آگاه باشید که شما یک مو مختلط هستید.

نکته

ذکر یک نکته رو در اینجا الزامی می بینم و اونم اینه که اگه پوست سرتون چرب بود و همزمان پوسته پوسته هم بود علتش فقط و فقط شستشوی نامنظم و نادرسته!! دوستان عزیزی که با این مسئله درگیر هستید توصیه می کنیم در شستشوی موها و پوست سرتون بیشتر از قبل دقت کنید! موفق باشید!

ویژگی های هر یک از انواع مو

موهای چرب

oily hair LEWIGS

ویژگی های موهای چرب

با قاطعیت اعلام می کنم که بیشترمون موهای چربی داریم!! از ویژگی های این جنس مو می تونیم به ظاهر براق و ریزش شدید موها اشاره کنیم.اگه از علت این ریزش شدید بپرسید در جواب باید بهتون بگم که علتش فعالیت زیاد غدد چربی که در پیاز و ریشه موها وجود داره هست. حالا اگه از عوامل تاثیر گذار روی غدد چربی و میزان فعالیتشون بپرسید باید خدمتتون عرض کنم که ژنتیک، اختلالات عصبی و فشار های روانی و استرس در این زمینه تاثیر زیادی دارند.

ویژگی های موهای خشک

قشنگای مو خشک، جونم براتون بگه که موهای شما عزیزان در ظاهر براق نیستن و اگه علتش رو جویا بشید باید در پاسخ بهتون بگم علتش فعالیت کم غدد چربی که در پیاز و ریشه موهای شما وجود داره هست.یکی از ویژگی های دیگه این نوع مو اینه که متاسفانه این موها هنگام شانه زدن خرد شده و می ریزن!! (نبینم غصه بخوریا پس ما خانوم نازیا اینجا چیکاره ایم؟! کار ما هنوز تموم نشده همونطور که گفتیم بعد از آشنا کردن شما با جنس موهاتون روتین و محصولات مراقبتی مناسب با جنس موهاتون رو بهتون معرفی می کنیم)

 و موهای معمولی

معمولی های عزیز حداقل ریزش مو مختص شماست. موهای شما تمیز و سالمه و قاعده خاصی هم برای شستشو نداره. ما به مو معمولی های خوش شانس حداقل یک الی دو بار شستشو در هفته رو پیشنهاد می کنیم. اما بازم هر چی خودتون صلاح می دونید یعنی اگه احساس کردید نیازه تعداد دفعات شستشو رو افزایش بدید فقط لطفن زیاده روی نکنید!( مو معمولی ها خیال نکنید کارمون با شما تموم شده خانوم ناز برای شما هم روتین و محصولات مراقبتی ویژه خودتون رو تدارک دیده!)

موهای مختلط

این جنس مو بیشتر در موهای بلند دیده میشه (خانوم و آفا هم نداره!) در واقع هر مو بلندی می تونه موهای مختلط داشته باشه!! خب مو مختلط های عزیز در قسمت پوست سر چربی و در قسمت پایین موها خشکی و موخوره را تجربه خواهند کرد.

روتین مراقبتی مو

روتین مراقبتی برای انواع مو

روتین مراقبتی موهای چرب

اگر تمایل داشتید میتونید روی لینک کلیک و مقاله ی مربوط به راه های خانگی مراقبت از پوست رو هم مطالعه کنید خب مو چرب های عزیز ورود شما رو به روتین پوستی مختص خودتون خوش آمد میگم؛ در خصوص مراقبت از موهای چرب باید بهتون بگم که قصد ما از بین بردن چربی نیست بلکه فقط میخوایم میزان چربی موها و پوست سر شما رو به تعادل برسونیم. حالا چطوری؟ اول توصیه ما به شما اینه که در هر بار استحمام از مقدار شامپوی بیشتری استفاده کنید و بیشتر موهای خودتون رو شستشو بدین( عزیزای دل توجه کنید که منظور ما این نیست که صبح تا شب موها و پوست سرتونو بشورید ما فقط ازتون میخوایم که با شامپوی مناسب پوست و موی خودتون شستشوی موهارو با دقت و توجه بیشتری انجام بدید همین!)

موهای خشک

روتین مراقبتی موهای خشک

همونطور که قبلا خدمتتون عرض کردیم موهای شما شکنندس! توصیه ما به مو خشک های عزیز اینه که از مواد مغذی و آبرسان استفاده کنند تا میزان شکنندگی رو تا حد زیادی کاهش بدن! ترکیبات طبیعی پیشنهادی ما روغن زیتون، تخم مرغ، موز، آلوئه ورا، ویتامین های موجود در ماست و در آخر شنبلیله هست (مطمئنم هیچ کدوممون فکرشم نمی کردیم شنبلیله این جا هم به دادمون برسه!!)

و موهای معمولی

معمولی های عزیز شما نیاز به مراقبت خاصی ندارید فقط دقت کنید که از شامپوی مناسبی استفاده کنید تا نه رطوبت موهاتون گرفته بشه و نه زیادی چرب بشه.

موهای مختلط

نوبتیم باشه نوبت مو مختلط های دوس داشتنیه که کارشون از بقیه سخت تره چون همزمان هم باید حواسشون به پوست سر چربشون باشه و هم به موهای خشکشون!! پیشنهاد ما به مو مختلط های خانوم نازی (سوء تفاهم نشه خانوم نازی اسم سایتمونه و برای آقایون عزیز هم چه از جهت محصولات و چه از جهت مطالبی که ارائه می شه کاربرد داره!!) داشتم می گفتم پیشنهاد ما اینه که برای شستشوی پوست سرتون که چرب هست از یک شامپوی مناسب پوست چرب استفاده کنید تا چربی پوست سر رو کنترل کنه و برای قسمت پایین موها که خشکه از یک نرم کننده استفاده کنید.

 

توصیه های مشترک!!!

به دورهمی مو چرب ها مو معمولی ها خشک ها و مختلط ها خوش آمدید!یکسری توصیه های مشترک وجود داشت که بهتر دیدم در یک دورهمی و با حضور همه گفته بشه! دوستان عزیز دقت کنید که شب بهترین زمان برای ترمیم موهاست. راحت بگم شبا که ما می خوابیم موها در حال ترمیم خودشون هستن. پس بهترین موقع برای استفاده از انواع محصولات مراقبتی مثل ماسک مو و انواع سرم و روغن همین موقس!! حتی یکبار استفاده از این محصولات در هفته تاثیر زیادی در زیبایی و سلامت موهاتون داره!!!برای خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به سایت خانومناز مراجعه کنید.

کلام پایانی!!!

همونطور که در ابتدای مطلب خدمتتون عرض کردیم مرز بین دیده شدن و نشدن به یک مو بنده!!! هیچ کسی نمی تونه سهم بزرگی که موهای سالم و زیبا در جذابیت داره رو نادیده بگیره. البته در اینجا خدمت تمام کسانی که به هر دلیلی از داشتن مو بی بهره هستند عرض ارادت کرده و بهشون می گیم که حساب اونا از بقیه جداست و اونا همین طوریم جذاب و دوست داشتنین!!!راستی اگر خواستید برای انواع موها شامپو تهیه کنید میتونید روی لینک کلیک کنید و خریدتون رو انجام بدید.