بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

راه های خانگی مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

راه های خانگی مراقبت از پوست

تنها لباسی که تا پایان عمر با شما می ماند پوست شماست! چه کسی می تواند نقش فوق العاده پوست در زیبایی و اعتماد به نفس را انکار کند؟! خانمها (و البته آقایان عزیز) به شما پیشنهاد می کنیم در این مقاله همراه ما باشید تا بجای اتلاف وقت در صف کلینیک های پوستی و متخصصان پوست یا صرف هزینه های زیاد برای خرید انواع محصولات مراقبت پوستی تنها با دانستن چند نکته و تکنیک ساده در خانه و با کمترین هزینه از پوست خود مراقبت کرده و زیبایی و شفافیت را برای خود به ارمغان آورید. به خانوم ناز خوش آمدید.ابتدا باید بگویم که برای خرید هر نوع محصولات آرایشی و بهداشتی میتونید به سایت اینترنتی خانومناز مراجعه کنید

پوستت رو بشناس!

برای مراقبت از پوست میخایم یک روش خیلی ساده رو بهتون یاد بدیم که جنس پوستتون رو بشناسید و بعد بتونید از تکنیک های خانگی مراقبت از جنس پوستتون که در ادامه داریم استفاده کنید. اول با یک پاک کننده ملایم صورتتون رو شستشو بدید و بعد با یک حوله کاملا تمیز یا یک پارچه نخی خشکش کنید. حالا وقت انتظاره! یک ساعت منتظر بمونید تا غدد چربی زیر پوستتون فعال بشن و پوستتون به حالت طبیعیش برگرده (حواستون باشه تو این مدت از هیچ کرم یا مرطوب کننده ای استفاده نکنید)و بعد از یک ساعت …  وقتشه که از نزدیک به پوستتون نگاه کنید.

اگر احساس خارش یا کشیدگی و پوسته پوسته شدن دارید پس پوستتون خشکه! اما اگه روی پیشانی،چانه، بینی و گونه ها احساس چربی و رطوبت دارید پوستتون چربه! و اگه روی پوستتون هم رطوبت باشه و هم روی بینی و گونه ها احساس خشکی دارید پوستتون مختلطه! اگه پوستتون قرمز و ملتهب شد و خارش گرفت ورودتون رو به جمع پوستهای حساس خوش آمد میگیم و مورد آخر برای دوستانی که هیچ حالت خاصی رو مشاهده یا احساس نکردید باید بهتون تبریک بگیم چون پوست شما یک پوست ایده آل است که بهش میگیم معمولی!

شناخت پوست

انواع پوست

توضیحات مختصر و مفیدی راجع به هر کدوم از انواع پوست رو در این قسمت مشاهده و مطالعه و خودتون رو برای آشنایی با ویژگی های خوب و  متاسفانه گاهی بد پوستتون آماده کنید.

پوست خشک

پوست خشک بیشتر مواقع سفت و خشکه و براحتی تحریک میشه دلیل بوجود اومدن این نوع پوستها نوع آب و هوا، دوش گرفتن با آب زیادی گرم و استفاده از وسایل گرمایشی با دمای زیاده البته به سن و ژنتیکم مربوط هست.

پوست چرب

پوست چرب در حالت عادیم روغنی و البته درخشانه و این دوستان معمولا با آکنه آشنا هستند! دلایل اصلی بوجود اومدن این نوع پوست آب و هوای مرطوبو عوامل ژنتیکی هست.

پوست مختلط

یک خط فرضی T شکلو روی صورتتون تصور کنید جوری که نوار افقی روی پیشانی و نوار عمودی تا نوک بینی کشیده بشه. دوستان عزیز دارای پوست مختلط باید بدونید که در ناحیه T شکل پوستتون چرب و مابقی صورتتون بخصوص روی گونه ها پوستتون خشک و حساسه. نگهداری از این نوع پوست از بقیه سختتره چون در آن واحد هم باید از قسمت چرب پوستتون مراقبت کنید و هم از قسمت خشک و حساسش.

پوست معمولی

پوست معمولی یا طبیعی در اکثر مواقع چرب نیست و راحتم تحریک یا خشک نمیشه. دوستانی که پوست معمولی دارن به ندرت با آکنه مواجه میشن. همونطور که گفته شد پوست معمولی ایده آلترین پوست هست اماااا با گذشت زمان این نوع پوست تمایل به خشک شدن داره و متاسفانه پوستهای معمولی زودتر از بقیه دچاری پیری پوست میشن.

پوست حساس

از اسمش مشخصه:حساس! یعنی در اثر عوامل مختلف به راحتی آسیب میبینه و تحریک میشه البته لازم بذکر هست که همه پوستها ممکنه نسبت به عواملی حساس باشن مثلا یک ماده غذایی خاص یا یک سری از مواد آرایشی و بهداشتی، آب و هوا،سرما و گرما و مهمتر از همه استرس که مورد آخر بدون شک بروی تمام انواع پوستها ایجاد حساسیت خواهد کرد.

روتین پوستی

مراقبت از پوست :خیلی ساده و خلاصه بخوایم براتون بگیم ب یکسری کارهای موثر و مفید گفته میشه که به شما این امکان رو میده تا پوستتون رو در بهترین حالت ممکن نگهدارید و خیلی از آسیبها و مشکلات پوستی رو تجربه نکنید. دقت کنید که این کارها باید حتما بصورت مداوم و منظم انجام بشه.برای خرید محصولات بهداشتی روتین پوستی روی لینک کلیک کنید.

توصیه

دوستان عزیز توجه داشته باشید که برای داشتن پوست سالم و شفاف یا داشتن یک روتین پوستی که بتونید ازش جواب بگیرید نیازی نیست که به کلینیک های و مراکز پوستی مراجعه کنید یا تحت نظر متخصص پوست قرار بگیرید. خیلی از مشکلات پوستی شما با داشتن یک روتین پوستی خانگی قابل برطرف شدن است.

روتین پوست خانگی

روتین پوستی خانگی

به اصل مطلب خوش آمدید!

اینجا چند تا نکته خیلی ساده اما خیلی مهم رو در قالب روتین پوستی برای انواع پوست براتون آوردیم که می تونید توی خونه و با کمترین هزینه انجامش بدید.

روتین خانگی پوست چرب

با سلام و درود فراوان بر دوستانی که جنس پوستشون چربه! به روتین خانگی پوست چرب خوش آمدید! حالا که با جنس پوستت و ویژگیهاش آشنا هستید میدونید که باید روتینی رو انتخاب کنید که به کنترل چربی پوستتون کمک کنه. مورد اولی که بهتون پیشنهاد میدیم اینه که هر روز پوستتون رو صبح و شب با یک محصول تمیز کنید و از اونجایی که چربی پوستتون زیاده بهتره که از محصولات خنک کننده استفاده کنید بعد از تمیز کردن پوستتون میتونید از ی تونر استفاده کنید تا پوستتون تقویت کنه بعد از اون نوبت استفاده از یک مرطوب کننده یا آبرسانه. دقت کنید  محصولی رو انتخاب کنید که چربی پوستتون رو بیشتر نکنه در عوض باعث رطوبت رسانی به پوستتون بشه.

روتین خانگی پوست خشک

پوستمون خشکه! برای از بین بردن خشکی باید به پوستمون رطوبت رسانی کنیم. حالا چطوری؟پوستمونو با ی شوینده ملایم در دو نوبت صبح و شب شستشو میدیم دقت کنید شوینده ملایم و فقط دو نوبت(مطمئن باشید شستشوی زیاد نه تنها به تمیزی پوست کمکی نمیکنه بلکه آسیب هم می رسونه) چون جنس پوست شما عزیزان خشکه پس باید از محصولات نرم کننده استفاده کنید پس بعد از تمیز کردن پوستتون که در بالا توضیح دادیم چطور؛ می تونید از یک تونر استفاده کنید تا پوستتون رطوبت بیشتری بگیره و در آخر استفاده از یک مرطوب کننده مناسب با پوست خشک رو بهتون پیشنهاد میدیم.

روتین خانگی پوست حساس

حساسای عزیز به روتین پوستی مختص خودتون خوش اومدید! چون شما حساسید باید روتینی براتون آماده می کردیم که بتونه به حفظ و آرامش پوستتون کمک کنه اول پوستتونو با یک شوینده ملایم شستشو داده و سپس یک تونر با خواص آرامش بخش مثلا تونر ساخته شده از گل رز رو اضافه کنید در آخر استفاده از مرطوب کننده مناسب رو فراموش نکنید. دقت کنید که محصولات مورد استفاده شما باید نرم کننده و بدون عطر باشه تا بتونه به پوستتون آرامش داده و اون رو ملتهب نکنه.

روتین خانگی پوست مختلط

دوستان مختلط ناحیه تی زون رو که یادتون هست؟! همون ناحیه میانی صورتو میگیم که چربه غیر از اون ناحیه بقیه نواحی خشکه! شما هم مثل بقیه در دو نوبت صبح و شب با یک شوینده ملایم شستشو رو انجام بدید سعی کنید از محصولات خنک کننده استفاده کنید تا چربی در ناحیه تی زون رو کنترل کنید بعد از ی تونر استفاده کنید تا پوستتون تقویت بشه و در آخرم از یک مرطوب کننده گه هم چربی رو کنترل و هم مرطوب کننده باشه. توصیه ای که براتون داریم اینه که از یک لوسیون چربی کنترل کننده و از یک مرطوب کننده خفیف استفاده کنید.

پویستت را بشناس

نکات کلیدی در مراقبت از پوست

تغذیه مناسب

تغذیه نقش مهمی در سلامت پوست و کلا سلامت همه بدن داره. از میوه، سبزیجات و مواد مغذی برای حفظ و شادابی پوست استفاده کنید.نوش جان!

مصرف آب کافی

آب رسانی آب رسانی آب رسانی! آبرسانی به بدن پوستتون رو شاداب و باطراوت نگه میداره. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب و تاثیرات فوق العادشو جدی بگیرید!

ورزش منظم

ورزش منظم

توضیح واضحاته ورزش همه جا کاربردی و مفیده حتی واسه پوست!! ورزش منظم گردش خون رو افزایش میده و تعرق ناشی از ورزش منافذ پوست رو پاکسازی میکنه.

کاهش استرس

گفتن نداره استرس عامل اصلی و مهم پیری زودرس پوست است. یوگا، مدیتیشن و تنفس عمیق می تونه به کاهش استرس و حفظ سلامت شما کمک کنه.

پوست کره ای ها

 

راز پوست کره ای ها

 

 

استفاده از بخور گرم

هر جا سخن از پوست خوب باشه نام کره ای ها می درخشه! یکی از مهم ترین دلایلش استفاده از بخور گرمه که خیلی راحت هر کسی می تونه توی خونه انجامش بده و همونطور که میدونید هزینه ای هم نداره!

ضربه زدن به پوست

برای افزایش گردش خون و آرام سازی پوست صورت و جلوگیری از پیری زودرس پوست این روش رو بهتون توصیه میکنیم هنگام استفاده از کرم های آرایشی بجای کشیدن اونها روی صورت اونها رو بصورت ضربه ای روی پوست بزنید.

ضد آفتاب استفاده کنید

اکثر کره ای ها بدون استفاده از ضد آفتاب از خونه بیرون نمیرن و خانومای کره ای در روزهای آفتابی حتما از چتر و دستکش استفاده میکنن.

استفاده از تونرهای طبیعی

خیار، گوجه فرنگی و هندوانه از دوران باستان مورد استفاده مردم کره بودن تا همین حالا! استفاده از خیار و هندوانه و گوجه فرنگی هم پوست رو روشن میکنه و هم منافذ پوستی رو کوچیک میکنه! یکی دیگه از تونرهای محبوب در کره آب برنج هست که پوستو درخشان میکنه و کلاژن سازی هم میکنه.

سخن آخر!!

دوستان عزیز امیدوارم مطالب گفته شده بکارتون بیاد و از خوندنش لذت برده باشید.لطفا برای مطالعه ی مقاله اسم لوازم آرایشی سایت روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *