بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

بهترین عطرهای مناسب عروس و داماد در روز عروسی

عطر روز عروسی

بهترین عطرهای مناسب عروس و داماد در روز عروسی

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • اهمیت عطر در روز عروسی
  • نکاتی برای انتخاب عطر مناسب
  • بهترین عطرهای زنانه برای مراسم عروسی
  • عطرهای مردانه پرطرفدار
  • غلظت و ماندگاری عطر به چه چیز‌هایی بستگی دارد؟
  • نکته برای استفاده از عطر برای انواع پوست بدن

 

ابتدا باید بگویم که برای خرید انواع عطر و ادکلن همچنین برند های اسمارت و فراگرنس میتوانید وارد سایت خانوم ناز شده و سفارش خود را ثبت کنید.محصولات تکی به قیمت عمده میباشد.

اهمیت عطر روز عروسی

اهمیت عطر در روز عروسی

گفتن این جمله که تأثیر عطری مناسب بر ظاهر ،شخصیت و اعتماد به نفس  خانم‌ها و آقایان حتی از لباسی زیبا بیشتر است، اغراق آمیز نیست چرا که پر شدن فضا با بوی خوش عطر خاص و منحصر به فرد هر شخص ، ارزشی به حساب می آید که موجب شناخته شدن افراد با ویژگی های محبوبی چون آراستگی و شیک پوشی می شود .

از آنجایی که روز عروسی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر پسر و دختری است ،در به یاد ماندنی شدن این شب همه جزئیات مانند ساعت ،تزئینات مختلف لباس و کفش و مو ، رایحه و عطر عروس و داماد و …. به اندازه باقی فاکتورها نقش بسیاری دارد .

به دلیل داشتن خاصیت تداعی کننده که عطرها و رایحه ها با خود به همراه دارند ، انتخاب عطر مناسب با سلیقه و با ماندگاری بالا در شب عروسی برای هر عروس و دامادی دغدغه قابل توجهی می باشد .چرا که ادکلن مناسب ، علاوه بر اینکه موجب بیاد آوردن و زنده کردن خاطرات عروسی می شود ، هنگام فیلمبرداری نیز درکنار موارد دیگری مثل حلقه و سایر جزئیات ،موجب زیبایی هر چه بیشتر فیلم عروسی می‌گردد.هم چنین اعتماد بنفس را افزایش داده و با استشمام بوی دلخواه ، آرامش مورد نیاز را فراهم می کند .

برای انتخاب و تصمیم گیری درباره بهترین و منحصر به فرد ترین عطر هر شخصی برای شب عروسی ، توجه به چند فاکتور اساسی ضروری است .

نکاتی برای انتخاب عطر مناسب

انتخاب براساس سلیقه شخصی

در ابتدا و مهم ترین قدم برای انتخاب عطر درنظر گرفتن این نکته می باشد که هر فرد رایحه ای را انتخاب کند که با آن اعتمادبه‌نفس و آرامش گرفته و بهتر از بقیه عطرها با آن ارتباط برقرار می کند .

انتخاب عطر بر اساس شخصیت

شخصیت هر فرد از مهمترین عواملی است که در انتخاب عطر باید درنظر گرفته شود. در صورتیکه شخصیت فردی آرام و رومانتیک است بهتر است از عطرهایی با رایحه‌های گلی استفاده شود و اگر فردی دارای روحیه و شخصیت پر هیجان می باشد ، عطرهای چوبی و شیرین گزینه مناسبی برای آن ها به شمار می رود . عطرهایی با رایحه ادویه‌جات یا چوبی همچنین انتخاب مناسبی برای افراد با روحیه سخت بوده و درنهایت برای اشخاصی که روحیات قویتری دارند عطرهایی با رایحه چرم درنظر گرفته می شود .

انتخاب عطر با توجه به فصول مختلف

برای فصل های گرم عطر خنک یعنی عطر‌هایی که رایحه مرکبات یا میوه‌های تابستانه دارند مناسب است و برای فصل‌های سرد سال از عطرهای گرم یعنی عطر‌هایی که رایحه چرم، چوب، شکلات و ادویه‌های شرقی دارند ،استفاده می شود . درواقع عطر‌های گرم حس گرما ‌انتقال داده و عطر‌های سرد حس خنکی و تازگی منتقل می‌کند .

انتخاب عطر و ادکلن بر اساس جنسیت

پرواضح است که همه عطر‌ها نوت‌هایی دارند که بر اساس ترکیب ان ها رایحه خاص هر عطر بوجود می‌آید. و در نهایت با ترکیب این نوت ها رایحه‌های بدیع و یا الهام گرفته ای ایجاد میشود که ممکن است بیشتر مکمل شخصیت خانم‌ها یا آقایان باشد در نتیجه این گونه گفته می شود که جنسیت در انتخاب عطر مناسب ،تاثیر گذار می باشد و برای انتخاب باید به آن دقت کرد .عطرهای زنانه بوی ملایم و لطیفی مانند رایحه گل، میوه و اغلب بوی شیرین دارند و در عطر‌های مردانه از نوت‌های  چرمی، چوبی و گیاهی استفاده می‌شود .

انتخاب عطر بر اساس سن

برای دخترهای نوجوان، معمولا استفاده از عطرهایی که رایحه شیرین و میوه‌ای دارند پیشنهاد میشود .

برای سنین ۵۵-۲۷ سال بهتر است رایحه‌ای از نوع اقیانوسی خنک یا گیاه خوشبو با ترکیب چوبی استفاده شود.

و برای خانم هایی که سنین بالاتری دارند عطرهایی با رایحه‌ی گیاهان خوشبو .ترکیبات چوبی ، عود، چوب صندل، عنبر، بلوط و مواردی مشابه انتخاب می شود.

همچنین برای پسران نوجوان رایحه‌ های ملایم و سبک و برای آقایان با سنین بالاتر ،

رایحه‌ های تند تر و سنگین تر متناسب با سلیقه آن ها پیشنهاد می شود .

 



بهترین عطرهای زنانه برای مراسم عروسی

با در نظر گرفتن این تجربه که عطرهای گرم و شیرین اکثر مواقع به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین انتخاب ها برای زنان جذاب  می باشد ، در این جا به معرفی تعدادی از این عطرها می پردازیم :

ادو پرفیوم شنل کوکو مادمازل

بهترین ادکلن زنانه جهان در 3 سال پیاپی کوکو مادمازل است که یادآور شخصیت بزرگ و متفاوت G.chanel است و در سال 2001 به بازار آمد. این ادکلن دارای رایحه گلی و میوه ای بوده و بدلیل داشتن طبع معتدل و شیرین و ماندگاری بالا، و همچنین قابلیت همخوانی فراوان آن با فضای عروسی ، انتخابی مناسب برای تمام فصول سال محسوب میشود به همین دلیل خانمها با انتخاب این عطر شگفت انگیز برای عروسی، سالگرد های ازدواج و نامزدی از آن حمایت زیادی کرده و شکوه و جذابیت شب های بیاد ماندنی خود را تضمین می کنند .

عطر گود گرل

ادوپرفیوم کارولینا هررا گود گرل

عطری با ظاهر شناخته شده کفش پاشنه دار است که از بهترین و جدیدترین ادکلن های زنانه شناخته می شود که با داشتن رایحه ای از بهترین گل‌ها توجه بانوان را به خود جلب می کند .

عطر تامفورد لاست چری

عطر تام فورد لاست چری

یکی از لوکس‌ترین عطر های زنانه می باشد که به دلیل داشتن طول عمر زیاد و نت‌های گیلاس‌های سیاه و دانه‌های تونکا یکی از بهترین انتخاب ها برای مراسم های به یاد ماندنی است .

عطر میس دیور

ادو پرفیوم دیور میس دیور

از دیگر پیشنهادهای محبوب ، این محصول می باشد که عطری زنانه و خاص بوده و در سال 2012 در خانه عطر دیور رونمایی شد .این عطر افرادی که طرفدار رایحه های رمانتیک گلی هستند را در مدت زمان کوتاهی به خود جذب می کند . ادوپرفیوم تاثیرگذار میس دیور رایحه‌ای عالی برای عروس است .

عطر دیور جوی بای دیور

ادوپرفیوم دیور جوی بای دیور

این محصول در سال 2019 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد .رایحه این عطر برای تمامی فصول مناسب بوده و ترکیبی از گل‌ها و مرکبات گل رز، گل یاسمن، نعناع هندی، چوب صندل، سدر، مشک، ترنج و نارنگی است و قطعا به عنوان یک انتخاب باکیفیت و جذاب برای مراسم عروسی می باشد ‌.

عطرهای مردانه پرطرفدار

عطرهای مردانه پرطرفدار

در این جا به تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین عطرهای مردانه اشاره می شود .

عطر لالیک انکر نویر مشکی مردانه

عطر لالیک انکر نویر مشکی مردانه

داشتن رایحه چوبی ویژگی منحصر به فرد این عطر مردانه است که باعث شده تا عطر لالیک به یکی از پرطرفدارترین عطر های مردانه تبدیل شود ‌. این عطر در سال ۲۰۰۶ و توسط کمپانی برند لالیک به صنعت عطر سازی وارد شد ه و دارای نوت‌های سرو خس, چوب کشمیر و مشک می باشد و در سراسر جهان در دسته محبوب ترین عطرهای تلخ و گرم قرار دارد .

عطر تام فورد عود وود

عطر تام فورد عود وود

محصولی لوکس از برند تام فورد مدل عطر مردانه می باشد

که بر پایه چوب و عود طراحی شده است و طبعی تند ، تلخ و گرم دارد . نوت‌های این محصول شامل چوب رز برزیلی، چوب صندل ، دانه تونکا و عود می باشد .

بلو د شنل

بلو د شنل

عطری مردانه و محبوب با ماندگاری بسیار عالی و پراکندگی مناسب می باشد که طبعی خنک و تلخ دارد و در سال 2010 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد

جورجیو آرمانی آکوا

 جورجیو آرمانی آکوا

این عطر نیز با داشتن ماندگاری و پخش بوی فوق العاده مناسب برای فصول بهار و تابستان می باشد .این عطر مردانه تاثیر گذار را برای مراسم های مهم از جمله عروسی از دست ندهید .

کرید اونتوس

کرید اونتوس

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عطر دامادی عطر مرکباتی کرید اونتوس با نوت های لیمو، فلفل سیاه، سیب، ترنج و انگور فرنگی سیاه است که پیشنهادی جذاب برای آقایان مدرن به شمار می رود .این عطر مردانه از شخصیت قدرتمند امپراطور ناپلئون بناپارت برگرفته شده است .

غلظت و ماندگاری عطر به چه چیز‌هایی بستگی دارد؟

غلظت و ماندگاری عطر به چه چیز‌هایی بستگی دارد؟

عطر‌ها از ترکیب اسانس، آب و الکل تولید می‌شوند و همان‌طور که مشخص است افزایش اسانس عطر موجب افزایش غلظت و درنتیجه افزایش ماندگاری آن بیشتر می‌شود و هر چه درصد غلظت اسانس عطر بالاتر باشد مانایی آن بیشتر می‌گردد .

نکته برای استفاده از عطر برای انواع پوست بدن

دوام و ماندگاری عطر‌ها روی پوست‌های چرب و تیره بیشتر از پوست‌های روشن و خشک است؛ و برای حل مشکل ماندگاری عطرها روی پوست های خشک لازم است قبل از استفاده از عطر موردنظر ،مرطوب‌کننده پوست استفاده شود تا پوست چرب شده و عطر به آن جذب نشود .


نکات کلی

برای حضور در مکان های عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو ، اتوبوس و …. از عطرهای ملایم و سبک بجای عطر های تند استفاده کنید تا باعث اذیت دیگر افرادی که به عطر حساسیت دارند نشوید .همچنین باید از عطرها به اندازه مناسب استفاده کرده تا از سردرد های احتمالی دیگر افراد حاضر در جمع جلوگیری شود . درواقع عطرهای سنگین و قوی و گرمو تلخ بیشتر برای فضاهای باز و دورهمی های شبانه پیشنهاد می شود و در طول روز بهتر است از عطرهای ملایم‌تری استفاده شود .

کلام پایانی

برای مطالعه ی دیگر مقالات مفید سایت روی لینک کلیک فرمایید.

همان طور که گفته شد خرید عطر و ادکلن عروس و داماد یکی از تاثیرگذارترین و جذاب ترین خریدهای عروسی است .بهترین ادکلن عروسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به مهمترین آن ها اشاره شد . برای انتخاب هرچه بهتر عطر و ادکلن  مخصوص خود ، لازم است نکات مختلفی که به آن ها اشاره شد را در نظر گرفت و با انتخابی دقیق و مطابق شخصیت ، زیبایی شب عروسی را صدچندان کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *