بلاگ, مقالات آرایشی و بهداشتی

انواع سبک های آرایش صورت در جهان

سبک های آرایش صورت

انواع سبک های آرایش صورت در جهان

این بار مطلبمون جهانی شد و تصمیم گرفتیم ببریمتون یک دوری سراسر جهان بزنید. میخوایم انواع سبک های آرایشی پرطرفدار جهانو بهتون معرفی کنیم و خب از قدیمم گفتن لب بود که دندون اومد!! پس اگه محصولات آرایشی وجود نداشت هیچ وقت هیچ سبک آرایشی در هیچ نقطه ای در جهان شکل نمی گرفت. پس با توجه به اهمیت محصولات آرایشی، در حین آشنایی با سبک های آرایشی گریزی هم به محصولات آرایشی مورد استفاده عزیزان دارای سبک خواهیم زد!! علاقه مندان به داشتن سبک های آرایشی جهانی به خانوم ناز خوش آمدید!!برای خرید هر نوع لوازم آرایشی و بهداستی به سایت خانومناز مراجعه کنید

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • آرایش صورت به سبک اروپایی
  • سبک هالیوودی
  • سبک مینیمال
  • سبک خلیجی
  • سبک کلاسیک
  • سبک شرقی
  • سبک عربی
  • سبک مصری
  • سبک لبنانی

هفت وند یا هر هفت یا هفت قلم آرایش!!

سرمه، سفیدآب(برای روشن کردن پوست)، سرخاب(برای گونه ها و لب ها)، وسمه(برای آرایش ابرو)، زرک(گرد طلایی رنگی که برای موها و پوست استفاده می شده)، خال!!(در دوره صفویه خیلی رواج داشته و زمینه ای هم برای خالکوبی شده)، و هفتمین مورد حنا یا نگاره!! بله دوستان اینا همون هفت قلم معروف هستن که ایرانیان باستان ازشون استفاده می کردن تا خوشگل کنن!! البته بگما اون زمانا مثل حالا نبوده و هر کسی جرئت و اجازه آرایش کردن نداشته و آرایش فقط مختص خانومای متاهل بوده تازه اگه می تونستن تهیه کنن چون همین هفت قلمم در دسترس همه نبوده!!!تمام لوازم آرایشی مورد نیاز هرنوع آرایش صورت در سایت اینترنتی خانومناز موجود میباشد.

از اروپا و هالیوود تا مصر و لبنان!!

این جا تک تکه سبک های آرایشی پرطرفدار جهان رو مختصر اما بسیار مفید مورد ارزیابی و تحلیل قرار دادیم!!

میکاپ اروپایی

آرایش صورت به سبک اروپایی

خانوم ها و دختران جوانی که دنبال یک چهره کاملا طبیعی و سرزنده هستید؛ بشتابید بشتابید!!

این سبک همونطور که از اسمش پیداست مختص خانوم ها و میکاپ آرتیست های اروپاییه؛ سبکی که معروفه به ایجاد تغییرات نامحسوس اما بسیار تاثیر گذار!! در این سبک میزان آرایش در چشم ها و لب ها مساویه و تمام توجه و تمرکز روی زیر سازی پوست بدون استفاده از گریم های سنگین و ایجاد تعادل بین رنگ های سرد و گرم در چهره هست.  علاقه مندان به این سبک باید به اطلاعتون برسونیم که تنوع رنگ در این سبک خیلی کمه و حداکثر  میتونید از سه رنگ روشن که تو ذوق نمیزنه و تضادی هم در چهره ایجاد نمی کنه استفاده کنید.معمولا این آرایش خیلی نچرال و طبیعی انجام می شه و مهمترین ویژگیش ساده بودنشه!! پس؛ ابروهاتون باید طبیعی باشن و برای سایه از رنگهای ملایم و مات و از رنگهای ملیح برای لب استفاده کنید؛ خط چشم نازک و طبیعیم فراموشتون نشه!!( به جاش مژه های مصنوعی خیلی بلند و چیزای اغراق کننده دیگه رو کلن فراموش کنید).اگه خیلی اصرار دارید برای اینکه یکم آرایشتون پر رنگ تر بشه فقط در مجالس مجاز به استفاده از رژلب قرمز هستید!!

میکاپ هالیوودی

میکاپ صورت به سبک هالیوودی

علاوه بر فیلم ها، سبک آرایشیشونم خیلی پرطرفداره!!

امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک های آرایشی به ویژه در بین خانوم های جوان همین سبک هالیوودیه! در این سبک تمرکز میکاپ آرتیست ها روی هماهنگ و متعادل سازی چهره افراده،یجوری که انگار نه انگار آرایشی روی صورت وجود داره و تلاش بر اینه تا چهره طبیعی به نظر برسه(شباهت میکاپ اروپایی و هالیوودی در همین نکته تعادل سازی چهره و طبیعی بودن و تفاوتشون در اینه که در میکاپ هالیوودی شما شاهد تضاد رنگی در آرایش چشم ها و لب ها هستید). خب خوشگل هالیوودی های عزیز؛ در آرایش به سبک هالیوودی از رنگ های پایه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست استفاده می شه اما اگه دوست دارید می تونید از رنگ های شادم استفاده کنید فقط باید قول بدید که تفاوت رنگ ها انقدری نشه که جلوه طبیعی صورتتونو از بین ببره و تو ذوق بزنه.

آرایش صورت مینیمال

سبک مینیمال

میخواید در وققتون صرفه جویی کنید و با یادگیری یک سبک آرایشی که جزئیاتش از بقیه کمتره زیبایی چهرتونو چند برابر کنید؟پیشنهاد ما سبک مینیماله!!!

 آرایش صورت خلیجی

سبک خلیجی

این سبک یکی از آرایش های مشهور در جنوب کشوره و علت اینکه بهش میگن خلیجی اینه که در کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس خیلی مورد استقبال و استفادس.این سبک هم طرفداران منحصر به فرد خودشو داره و تا چند وقت پیش بین خانوما خیلی پرطرفدار بوده البته هنوزم که هنوزه خیلیا دوست دارن تو جمع های دوستانه و مهمونیا ازش استفاده کنن! این سبک خیلی به آرایش عربی شباهت داره با این تفاوت کوچک که در آرایش خلیجی خیلی بیشتر روی چشم ها کار می شه؛استفاده از خط چشم های پهن و کشیده و سایه های تیره در کنار مژه های پرپشت و مشکی و رژلب های ملایم و براق از ویژگی های بارز این سبکه!در این سبک استفاده از نگین های براق هم رایجه، تازه در این سبک از حنا هم برای کشیدن طرح و نقش روی دست ها استفاده می شه. خیلی باحاله نه؟!

میکاپ کلاسیک

سبک کلاسیک

عسل نمکی هایی که دنبال یک آرایش سبک و یک میکاپ ملایم بودید تشریف بیارید که نوبتیم باشه نوبت شماست!

مواد لازم: یک ریمل، خط چشم و براق کننده لب.  اصل در این سبک آرایشی حفظ تناسب بین آرایش چشم ها و لب هاست؛ ساده بگم اگه در آرایش چشم هاتون از رنگ های تیره استفاده می کنید برای آرایش لب ها باید از رنگ های ملایم کمک بگیرید و اگر آرایش چشم های قشنگتون سبک و ملایمه در آرایش لب ها از قرمز استفاده کنید.ابروهای طبیعی رو یادتون نره!

آرایش شرقی ملایم

سبک شرقی آرایش صورت

اگه عاشق یک میکاپ رنگارنگ اما ساده می گردید، خب خوشحال باشید چون پیداش کردید!

دختر خانوم های نوجوان و خانوم های جوان هر چی رنگ شاد و جذاب و گرم که میخواید نارنجی یا بنفش یا زرشکی یا سرخابیو… خلاصه هر رنگ شادی که دوسش داریدو استفاده کنید. سبک شرقی هیچ محدودیتی در استفاده از رنگ های متنوع وجود نداره و شاید به همین خاطر به عنوان یک آرایش فانتزی شناخته شده! فقط لطفا هارمونی رنگ رو رعایت کنید چون در این سبک خیلی مهمه و باعث زیبایی کلی میکاپ می شه. بیشتر کره ای ها از این سبک استفاده می کنن.

میکاپ عربی

سبک عربی

غلیظ ترین آرایش دنیا شناخته شده! البته که امروزه میکاپ آرتیست های عربی این سبک رو ملایم تر کردن و بیشتر چشم هارو آرایش کرده و برای لب ها از رژلب های نود براق استفاده می کنن ولی در کل به مجموع یک آرایش پوستی سنگین با موادی که غلظت بالایی دارن به همراه کلی رنگ تیره و گرم و براق (مثل قرمز تیره، قهوه ای، جگری، بنفش مایل به قهوه ای و…) برای چشم ها و لب ها و گونه ها سبک عربی گفته می شه! برجسته سازی در این سبک خیلی مهمه و لب ها نباید به هیچ وجه باریک باشن. خط چشم های تیره و ابروهای مشکی و پر رنگ وگونه ها و لب های برجسته و براق از دیگر ویژگی های این سبکه!

میکاپ مصری

سبک مصری

زیبایی از دیدگاه مصریان باستان نشانه قداست بود و کلا مصریان باستان از هر چیزی که استفاده می کردن براشون جنبه معنوی داشت حتی لوازمی که برای آرایش کردن استفاده می کردن و آرایش مختص خانوما نبود و آقایون هم آرایش می کردن؛ خصوصا بازرگانا که جزو طبقات بالای محسوب می شدن. از ویژگی های آرایش مصریان باید به خط چشم سیاه و ضخیمی که اطراف چشم می کشن اشاره کنیم، برای سایه چشم هم رنگ هایی مثل مشکی و مسی و طلایی رو ترجیح میدن و در آخر انتخاب رنگ رژ لب و رژگونه رو با توجه به رنگ چشم ها انجام میدن!

آرایش صورت لبنانی

سبک لبنانی

در این سبک باید تا می تونید از محصولات آرایشی سنگین و کرم های چرب و نسبتا براق با قابلیت پوشش بالاااا استفاده کنید!! از اونجایی که این سبک زیر مجموعه ای از سبک عربی محسوب می شه پس تمرکز روی چشم ها زیاده و در آرایش چشم ها از رنگ های تیره مثل مشکی و قهو ای و سرمه ای استفاده می شه و سایه چشم ها هم تیره هست و می شه گفت نسبتا زیاده؛ حالا نوبته آرایش لب هاست که اینجا هم از رنگ هایی مثل قرمز و بنفش استفاده می شه. اگر این سبک مورد پسند شماست پس خط چشم (جهت کشیدن خط چشم ضخیم و پهن با حالت گربه ای) و مداد چشم (برای تیره کردن هر چه بیشتر چشم ها) و در آخر مژه های مصنوعی و پرپشت رو به لیست خریدتون اضافه کنید!

از هر انگشتش یک سبک آرایشی می ریزه!!!

میکاپ آرتیست های عزیز خدا قوت! راستش حیفمون اومد حرفی از شما زده نشه! امروزه آرایش در کنار گلدوزی و خیاطی و نقاشی و آشپزی و … یک هنر پرطرفدار و صد البته پولساز به حساب میاد!! درآمد میکاپ آرتیست های ماهر و کار درست گاهی از آرتیست های معروفم بالا و بالا و بالاتر می ره!!(نوش جونشون ما که بخیل نیستیم اما قبول کنید محصولات آرایشی اگه با کیفیت و خوب باشه مهارت این عزیزا هم بهتر جلوه می کنه دیگه مگه نه؟ اگه موافقید پس یک سری به خانوم ناز بزنید! از اونجایی که ما بین خوانندگان عزیزمون هیچ فرقی نمی ذاریم از مخالفان هم دعوت می کنیم به خانوم ناز سری بزنن!!)برای مطالعه مقالات زیبایی و بهداشت پوست     و    روتین مراقبت از مو روی لینک کلیک کنید.

در پایان…

قند و نباتای عزیز؛ اگه با خوندن این مطلب موفق به انتخاب سبک آرایشی مورد علاقتون شدید خیلی براتون خوشحالیم چون نصف راهو رفتید.

نصفه دیگه راهم فقط با برداشتن دو گام طی می شه که ما اینجا هم تنهاتون نذاشتیم و در گام اول با مقاله انواع مراقبت خانگی از پوست برای انواع پوست(هر چیزی پیشنیازی داره و پیشنیاز جواب گرفتن از یک سبک آرایشی خوب داشتن پوست خوبه، پس خوندنشو پشت گوش نندازید چون از واجباته!) و در گام دوم با ارائه محصولات آرایشی باکیفیت همراه شماییم.دوستدار شما خانوم ناز.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *